به گزارش پایگاه خبری نشان :

 رئیس دادگستری دزفول گفت: افرادی که مقررات بهداشتی را در دزفول رعایت نکنند به یکسال حبس محکوم خواهند شد.

محمدیار ممبینی عصر یکشنبه در گفت‌وگوی رادیویی افزود: مصوبات ستادهای ملی، استانی و شهرستانی کرونا برای کنترل و مهار این ویروس است لذا انتظار می‌رود همه مردم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند و مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه قطعا با کسانی که از مقررات تبعیت نکنند برخورد می‌شود، گفت: طبق قانون مجازات اسلامی ماده ۶۸۸ و قانون جلوگیری از بیماری‌های واگیر ماده ۲۱، کسانی که این مقررات را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

رییس دادگستری دزفول بیان کرد: پرونده‌های زیادی در این خصوص در دزفول باز و در مرحله تحقیق است و برخی افراد متخلف به زندان معرفی شده‌اند البته تلاش بر این است افراد کمتری روانه زندان شوند.

وی با بیان اینکه برخی تجمع‌ها با تذکر، متفرق می‌شوند و لازم به تشکیل پرونده نیست، افزود: از مردم درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه تجمع و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی مراتب را برای شناسایی و برخورد اعلام کنند.

ممبینی گفت: توقع مسوولان از مردم رعایت مقررات بهداشتی و خودداری از مراجعه به ادارات تاجای ممکن است.

دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان کرونا را در خوزستان دارد.

استاندار خوزستان روز گذشته، دزفول را بحرانی‌ترین شهر خوزستان از نظر ابتلا به کرونا براساس نسبت مبتلایان به جمعیت اعلام کرد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکهزار و ۸۰۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور اضافه شده است.

تعداد مجموع بیماران تا ظهر امروز در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسیده است.

ایرنا