به گزارش پایگاه خبری نشان :

همه ما مخصوصا اگر پدر یا مادر باشیم ، می دانیم که بچه ها به خواب کوتاه روزانه نیاز دارند. یک تایم مشخص داشتن برای چرت زدن می تواند خستگی روز را از بین ببرد ، کودکان از نوجوانان به خواب بیشتری نیاز دارند . خواب مورد نیاز بدن نوجوانان بین هفت تا نه ساعت در شب است ، اما متاسفانه بیشتر افراد در دنیای مدرن امروزی کمتر از این میزان می خوابند ، که در این مقاله به مزیت های چرت زدن و بهترین تایم چرت زدن اشاره شده است. ما در این مورد مقداری تحقیقات انجام داده ایم و به نتایجی دست پیدا کردیم، پس لطفا در ادامه این بخش با همراه ما باشید.

اهمیت خواب:

خواب نقشی حیاتی در سلامت کلی بدن ، بازیابی سلول ها و تولید آن ها دارد. خوابیدن هم از لحاظ جسمی و هم ذهنی به بهبود و افزایش توانایی ما در هنگام مریضی و اضطراب کمک می کند، بنابراین می توانیم کاملا سرحال از خواب بیدار شویم.

کم خوابیدن و یا خواب نصفه و نیمه، سیستم ایمنی را درگیر می کند و از طرفی سلول های T را از بین می برد. خواب کافی به از بین بردن سرطان های خاص ، افزایش سلامت قلبی عروقی و کاهش خستگی کمک می کند و بر متابولیسم و وزن افراد تاثیرگذار است.

کاملا مشهود است که بدن ما نیاز به خواب کافی دارد. برای سلامت کامل بدن ، خواب کافی یک اولویت است. البته گاهی اوقات افراد تنبل از این موضوع سو استفاده می کنند که مقصود ما این نیست ، در حقیقت میزان مناسب خوابیدن به عملکر موثر بدن ما کمک خواهد کرد.

در تحقیقاتی که در مورد بدن انسان انجام می گیرد، انسان به موضوعاتی دست پیدا کرده است که چه می شود وقتی فرد خواب کافی در طول چند روز نداشته باشد . این آسیب به قدری است که نمی توان بدون میزان مناسب آن زندگی کرد.

فواید چرت زدن:

حتما فواید چرت زدن را در افراد مشاهده کرده اید ، هیچ نیازی نیست که علم به ما بگوید که در طول روز کاری شلوغ برای مدت کوتاهی به جای گرم و نرم رفته و خواب کوتاه داشته باشید و مغزتان را شارژ کنید. ، اما نمی خواهیم که راهنمایی های ما را نیز از دست بدهید که به داشتن یک زندگی ایده آل تر کمک می کند.این راهنمایی ها کمک می کند که محدودیت های زندگی تان را از بین ببرید و به چالش های زندگی تان غلبه کنید. اگر در شب خواب کافی نداشته باشید، یک چرت کوتاه در طول روز می تواند هوشیاری شما را افزایش داده و موتور تان را روشن کند ،یک چرت کوتاه به منطق و عکس العمل شما نیز کمک می کند و شما را با حوصله تر خواهد کرد.

سه راه برای افزایش قدرت مغز (و چگونگی افزایش فواید آن)

بهترین مدت برای چرت زدن چقدر است؟

سوال اینجاست که چه میزان باید چرت بزنیم؟ در حقیقت زمان چرت زدن به تایمی که دارید نیز وابسته است. اگر روز شلوغی را سپری می کنید، یک چرت 15 تا 20 دقیقه ای می تواند شما را سرحال کند. اگر احساس خستگی و استرس دارید و فکر می کنید نیاز به یادآوری مطالب دارید ، حتما یک خواب کوتاه 60 دقیقه ای داشته باشید تا مغزتان بازیایی شود. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که کم خوابیدن بر فرایند یادگیری تاثیرگزار است.

اگر بیش از حد خسته اید و نیاز به بازیابی کلی دارید ، 90 دقیقه خوابیدن به حافظه خلاقانه ، طبقه بندی اطلاعات و واکنش های احساسی تان کمک می کند و عوارض کم خوابی را از بین خواهد برد. دکتر سارا مدنیک با مدرک PhD ، معتقد است که با 90 دقیقه چرت زدن می توانید فواید هشت ساعت خواب شبانه را به دست آورید.

اکنون که میزان مناسب چرت زدن را می دانیم، حال باید زمان آن را تعیین کنیم؟

زمان مناسب تا حدودی به این بستگی دارد که شما اهل صبح زود بیدارشدن هستید یا این که شب زنده دارید ؟ برای افرادی که صبح زود بیدار می شوند ، ساعت یک ظهر بهترین زمان است . برای شب زنده دار ها سه بعدازظهر مناسب است . دقت کنید که نباید بیشتر از ساعت چهار یا چهار و نیم بخوابید . چون ممکن است هنگام خواب شب به مشکل بخورید.

چرت زدن منظم به طور کلی استرس را در فرد کاهش می دهد و بنابراین خطر حمله قلبی ، بیماری قلبی و افزایش وزن را کاهش نیز خواهد داد.

آیا نیاز دارید که بعد از چرت زدن سریعا به حالت فعال قبل از آن برگردید ؟ 20 تا 30 دقیقه قبل از خواب قهوه بنوشید و زمانی که بیدار شدید خواهید دید که کافئین کار خود را آغاز کرده است.

روش هایی برای چرت زدن راحت تر

در این قسمت راهکارهایی برای چرت زدن راحت تر وجود دارد:

- فضا را تا جایی که می توانید تاریک کنید.

- حتما از پتوی گرم و نرم استفاده کنید.

- کمی بدن خود را بکشید.

- اگر خوابتان نمی برد، استرس نگیرید. استراحت در حالت بیداری هم موثر است.

کلام آخر:

اکنون بهترین زمان برای چرت زدن را می دانید و آگاهید که چرت زدن در طول روز چه فوایدی برایتان دارد؟

چه صبح زود بیدار شوید و چه شب زنده دار باشید، برای افزایش کارایی بدنتان حتما به چرت زدن نیاز دارید.