به گزارش پایگاه خبری نشان :

این‌طور برآورد کرده است که نظرسنجی برخی مراکز معتبر افکارسنجی در کشور نشان می‌دهد که آیت‌الله رئیسی به‌دلیل اقدامات مثبتش در طول یک سال گذشته در قوه قضاییه، بالاترین محبوبیت را در بین سران قوا و مدیران ارشد اجرایی کشور دارد.

با آغاز ریاست وی بر قوه قضاییه برخی اقدامات صورت گرفته بیش از همه مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفت و آن هم رسیدگی به پرونده برخی "دانه‌درشت‌ها" و منتسبان به مسئولان مهم کشور بود. از سوی دیگر برخی دیگر از اقدامات حاشیه‌ای و تنقیح قوانین نیز موجب شد تا احساس رضایت نسبی و احساس عدالت بیشتری نسبت به قبل در بین مردم احساس شود.

از جمله مواردی که می‌توان بصورت خلاصه به آنها اشاره کرد به این شرح است:

 محکوم شدن حسین فریدون(برادر رئیس‌جمهور) به 5 سال حبس قطعی و بیش از 31 میلیارد جزای نقدی

رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده و محکوم شدن به بیست سال حبس

عزل اکبر طبری(معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه) و دستگیری وی

اعطای مرخصی گسترده به زندانیان در ایام عید نوروز و تمدید مرخصی به‌دلیل شرایط کرونایی کشور

اینها تنها بخشی از اقدامات مثبت قوه قضاییه است که در افزایش اعتماد مردم به این نهاد و همچنین محبوبیت رئیس دستگاه قضایی تاثیرگذار بوده و در نظرسنجی‌ها نیز خود را نشان داده است.

در یکی از نظرسنجی‌ها که صورت گرفت و آبان‌ماه سال گذشته اعلام شد، 76 درصد از شرکت‌کنندگان اقدامات قوه قضاییه را در برخورد با مفاسد پسندیده و اظهار رضایت داشته‌اند.

همچنین نظرسنجی یکی از نهادهای افکارسنجی در تابستان سال گذشته نشان از افزایش محبوبیت 13درصدی آقای رئیسی پس از چندماه حضور در ریاست قوه قضاییه داشت. که سریعترین رشد را میان شخصیتهای سیاسی که امور اجرایی برعهده داشتند نشان می‌داد. اخیراً نیز بررسی برخی مراکز معتبر افکارسنجی کشور نشان می‌دهد که در میان سوان قوا و مدیران ارشد کشور از جمله وزرا و معاونان رئیس جمهور، آقای رئیسی صدرنشین است. تا پیش از شهادت سپهبد سلیمانی براساس نظرسنجی، وی حائز بالاترین محبوبیت در میان مدیران ارشد کشور بود و محموجواد ظریف و ابراهیم رییسی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند که اکنون براساس داده‌های جدید، رئیس قوه قضاییه بالاترین میزان محبوبیت را داراست.