به گزارش پایگاه خبری نشان :

 سردار محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: از بیستم تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه امسال قتل سه نفر در نزاع و درگیری مسلحانه و دو مورد سرقت شمش طلا با وزن ۱۹ کیلوگرم در مشهد رخ داد که عاملان آن به سرعت شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: در مجموع تا کنون ۱۶ متهم در این پرونده‌ها دستگیر شده‌اند و جرایم متنوعی در این پرونده‌ها از سرقت خودرو تا قاچاق کالا مطرح بود که خوشبختانه با تشکیل تیم‌های مختلف در پلیس آگاهی و حمایت دستگاه قضا در اسرع وقت متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در موضوع کاهش جرایم باید همه دستگاه‌ها و مردم همکاری لازم را داشته باشند و پلیس و دستگاه قضا به تنهایی نمی‌توانند در این زمینه موفقیت کامل داشته باشند، مردم نیز باید ضریب امنیتی خودرو و منزل مسکونی خود را افزایش دهند.

تقوی بیان کرد: پلیس خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای افزایش ضریب امینت در جامعه و در بین شهروندان به کار گرفته و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

افزایش سرقت در دوران کرونا

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه از افزایش سرقت در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد وگفت: بیشترین رشد سرقت مربوط به خودرو با ۶۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال است از این رو مردم باید ضریب ایمنی خودرو‌ها را افزایش دهند، سرقت از منزل مسکونی نیز در رده بعدی قرار دارد و البته در ماه گذشته افزایش سرقت‌ها رو به کاهش داشته است.

او افزود: در موضوع قاچاق مواد مخدر نیز در دو ماه ابتدایی امسال کشفیات، رشد صعودی داشت و تا کنون بیش از چهار تن و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر استان خراسان رضوی کشف و ضبط شد و در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

محمد حسین درودی دادستان مشهد نیز در خصوص این عملیات گفت: این پرونده‌ها در دادستانی در دستور رسیدگی است و دو پرونده سرقت مسلحانه تحت عنوان محاربه در دادگاه انقلاب تحت عنوان سرقت‌های مسلحانه تحت پیگیری قرار می‌گیرند.

او افزود: در خصوص پیشگیری از وقوع جرم اقدامات مختلفی در دادستانی در دست انجام است که البته به این اقدامات اکتفا نمی‌کنیم و کاهش جرم همت همه نهاد‌ها را می‌طلبد.

 

باشگاه خبرنگاران