به گزارش پایگاه خبری نشان :

کرونا بیماری مرگبار و وحشتناکی است که در طی این 4 ماه در جهان بیماران زیادی را به کام مرگ کشانده است . اما هنوز عده ای کرونا را جدی نگرفته اند و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی حضور پیدا می کنند.

به گزارش حادثه نیوز، گفته‌های یک پرستار سوئدی در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی یا کووید 19 که سبب می شود کرونا را جدی تر بگیریم.

این‌ها را برای آدم‌هایی می‌نویسم که نمی‌دانند افتادن در زیر دستگاه ونتیلاتور به چه معنی است و اصرار هم دارند که باید به کارهایشان برسند.

کرونا را جدی بگیریم

اول از همه بگویم که ونتیلاتور یک ماسک اکسیژن نیست که بر روی صورتتان نصب کنند و شما هم در حالی که راحت لم داده‌اید، مشغول مطالعه روزنامه و مجلات روز شوید.

ونتیلاسیون برای بیماران کووید۱۹ به معنی فرو کردن دردناک یک شلنگ به داخل حلق است که تا زمانی که زنده بمانید یا بمیرید در جای خودش باقی خواهد ماند.

این کار در حالت بیهوشی و به مدت ۲ تا ۳ هفته و بدون این که قادر به تکان خوردن باشید صورت می‌گیرد.

بیمار اغلب بر روی شکم خوابانده می‌شود و شلنگی که از دهان به لوله هوا متصل است، امکان می‌دهد که با ریتم دستگاه ریه اکسیژن بدنتان را تامین کنید.

بیماری کرونا وحشتناک ترین بیماری قرن

بیمار مبتلا به کرونا نمی‌تواند صحبت کند، نمی‌تواند غذا بخورد و یا هر کار طبیعی دیگری را انجام دهد، این دستگاه است که بیمار را زنده نگه می‌دارد.

احساس ناراحتی و درد بیمار باعث می‌شود که پزشکان برای اطمینان از تحمل شلنگ توسط وی و تا زمانی که دستگاه مورد نیاز باشد داروهای مسکن تجویز کنند.

این به معنی قرار گرفتن در یک حالت کما مصنوعی است.

۲۰ روز پس از قرار گرفتن تحت چنین درمانی، یک بیمار جوان، ۴۰ درصد از ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهد، دهان و تارهای صوتی‌اش صدمه می‌بیند و دچار عوارض ریوی و قلبی ممکن می‌شود.

به همین خاطر هم هست که افراد مسن و افراد ضعیف تاب چنین درمانی را نمی‌آورند و می‌میرند. خیلی از ما امکان قرار گرفتن در چنین وضعیتی را داریم.اگر نمی‌خواهید به اینجا بیایید، از خودتان محافظت کنید.

باز هم می‌گویم کرونا آنفلوآنزا نیست

یک شلنگ را برای رساندن غذای مایع از طریق بینی یا پوست وارد معده شما می‌کنند، یک کیسه چسبناک را به باسن شما می‌چسبانند تا اسهال‌تان را جمع کند، لوله دیگری برای جمع‌آوری ادرار به شما وصل می‌شود، یک IV برای ورود مایعات و دارو وصل می‌شود، یک I Line برای نظارت بر وضعیت فشار خون متصل می‌شود که کاملاً وابسته به دوزهای دقیق محاسبه شده است.

JlUaK5p5hsvw

بیمارانکرونایی-780x470

 

 
 

ح