به گزارش پایگاه خبری نشان :

رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال ربوده شدن رئیس بانکی در اندیشه آغاز شد .شواهد نشان می‌داد چند مرد خشن که خودش را مامور پلیس معرفی کرده اند رئیس بانک را وقتی از خانه اش بیرون آمده و قصد رفتن به محل کارش را داشت گروگان گرفته و در ازای آزادی‌اش ۱۲۲ میلیارد تومان پول خواسته اند .آنها همچنین مبلغ ۴۰ میلیون تومان به صورت نقدی از بانک برداشت کرده‌اند .

دزدان خشن تهدید کرده بودند اگر کارمندان بانک، پول را به حسابشان واریز نکنند رئیس بانک را می کشند . آنها پس از اجرای نقشه شان و دریافت پول، رئیس بانک را آزاد کردند و گریختند .

تحقیقات پلیسی برای به دست آوردن ردی از گروگانگیران آغاز شد تا اینکه با تلاش شبانه روزی ماموران وزارت اطلاعات دزدان ردیابی و دستگیر شدند .

در بررسی‌ها روشن شد چهار عضو این شبکه که به جرم های مختلف در زندان همبند بودند نقشه گروگانگیری را طراحی و در مرخصی از زندان نقشه شان را اجرا کرده بودند.

در حالی که پول های سرقت شده از طریق سیستم بانک برگردانده شده بود دزدان تحت بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد طراحی کننده این نقشه مرد جوانی به نام مصطفی بوده است .مصطفی که کارشناس رایانه یک بانک بود در سال ۸۲ و پس از افشای سرقت ۸ میلیارد تومانی اش از مشتریان بانک اخراج شده و به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود.

وی در سال ۹۳ نیز در مرخصی از زندان دست به سرقتی دیگر زده بود. در بازجویی ها مصطفی اعتراف کرد پس از شناسایی شعبه بانک در اندیشه، خانه رئیس بانک را نیز شناسایی کرده و اطلاعات را در اختیار همبندانش قرار داده است. دوستان وی نیز در فرصتی مناسب و طبق نقشه از پیش طراحی شده دست به گروکانگیری زذه و در حالی که لباس پلیس بر تن داشتند در خیابان سد راه رئیس بانک شدند و وی را ربودند تا به خواسته شان برسند.

در حالی که چهار عضو این شبکه مخوف جرم های شان را گردن گرفته بودند از سوی شعبه ۱۰۳ دادسرای شهریار برای آنها به اتهام آدم ربایی ،سرقت از بانک و جعل عنوان مأمور پلیس کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به صورت ویژه به آن رسیدگی شود این در حالی است که علاوه بر رئیس بانک ،کارشناسان حقوقی بانک نیز از اعضای این شبکه شکایت کرده‌اند./ رکنا