به گزارش پایگاه خبری نشان :

در حالی که روز گذشته اعلام شد قاضی منصوری متهم ۵۰۰ هزار یورویی پرونده اکبر طبری، در رومانی توسط پلیس اینترپل بازداشت شده است؛ براساس برخی گزارش‌ها دادگاهی در رومانی حکم به آزادی موقت این قاضی متهم داد! غلامرضا منصوری قاضی پیشین اجرائیات لواسانات؛ در پرونده اکبر طبری متهم به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه شده است. طبق گفته‌های رسول قهرمانی نماینده دادستان، او پس از این که متوجه می‌شود طبری بازداشت شده از کشور می‌گریزد. انتشار اخبار اتهامات منصوری، هفته گذشته با واکنش این قاضی فراری همراه شد و او در یک پیام ویدئویی اعلام کرد که برای درمان از کشورخارج شده و در اولین فرصت ممکن به ایران بازخواهدگشت و در دادگاه حاضر خواهد شد. او همچنین در پیام ویدئویی خود می‌گوید که فردای آن روز به سفارت ایران مراجعه خواهد کرد و خود را معرفی می‌کند. اتفاقی که نیفتاد و خبری از این که منصوری خود را به سفارت ایران معرفی کرده باشد منتشر نشد تا این که به گزارش میزان روز گذشته غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرد که پلیس اینترپل در کشور رومانی این قاضی متهم را دستگیر کرده است. پس از مدتی خبرگزاری رادیو اروپای آزاد اعلام کرد که دادگاهی در شهر بخارست رومانی تصمیم‌گیری درباره استرداد قاضی غلامرضا منصوری را تا (۲۰ تیر) به تعویق انداخت و از ایران خواست که در این مهلت یک ماهه مدارک خود را ارائه کند. پیشتر اسماعیلی گفته بود که «فرد مذکور در کشور رومانی در اختیار پلیس بین الملل قرار گرفت و مقدمات لازم هماهنگ شده تا در اولین فرصتی که زمینه انجام پرواز‌ها از کشور رومانی به ایران یا سایر کشور‌های واسطه‌ای همسایه میسر باشد، کار اعزام وی به ایران انجام شود.»

به سفارتخانه آمد، اما عزم جدی نداشت

سخنگوی دستگاه قضا همچنین درخصوص این که آیا این قاضی متهم طبق وعده‌ای که سابقا داده بود خود را به سفارت معرفی کرده یا پیگیری‌های قضایی و پلیس اینترپل منجر به دستگیری وی شده است؟ خاطر نشان کرد: «این فرد به سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران مراجعه‌ای داشت؛ ولی در مراجعه به گونه‌ای رفتار کرده بود که استنباط عزیزانی که در سفارتخانه حضور دارند این بود که آمدن وی به ایران از عزم و اراده جدی برخوردار نیست.»

فرا خبر

کدام متهمان تاکنون به ایران بازگردانده شده اند؟

گفتنی است سخنگوی دستگاه قضا در کنار خبر دستگیری قاضی منصوری که حالا اعلام شده به حکم دادگاه رومانی به صورت موقت آزاد شده است، از دستگیری و بازگرداندن یکی دیگر از متهمان اقتصادی به نام «آبتین» خبرداد که پرونده اخلال در نظام اقتصادی در یکی از استان‌های جنوبی کشور دارد که تاکنون جزئیات بیشتری از پرونده او منتشر نشده است. باید گفت که آبتین و همچنین منصوری که اگر با مداخله کشور رومانی مواجه نشود، اولین کسانی نیستند که تاکنون با تلاش‌های قوه قضاییه به کشور بازگردانده می‌شوند پیش از این هم متهمان بزرگی بوده اند که توسط دستگاه قضا به کشور بازگردانده شده اند از جمله:

- «رسول دانیال زاده» معروف به سلطان فولاد که به آلمان گریخته بود که با پیگیری‌های اطلاعاتی و رصد‌های مختلف سربازان گمنام امام زمان (عج) به کشور بازگردانده شد.

- «علیرضا زیبا حالت منفرد» که یکی از متهمان پرونده بابک زنجانی بود، او به کشور «جمهوری دومینیکن» گریخته و توسط پلیس اینترپل بازداشت شد.

- «علیرضا حیدرآبادی» مدیر عامل اسبق بانک سرمایه و یکی از متهمان دانه درشت پرونده بانک سرمایه به اسپانیا فرار کرده بود و توسط پلیس اینترپل دستگیرشد.

- «جوانمیر محمدی» معروف به سلطان قیر و همچنین «وحید مظلومین» اخلالگر بازار سکه و ارز، هنگام فرار از مرز دستگیر شدند.

- در سال‌های دورتر نیز شهرام جزایری از کشور گریخته بود که با تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) به کشور بازگردانده شد.

روزنامه خراسان