به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران:بیژن قاسم زاده متهم ردیف یازدهم پرونده فساد اکبر طبری و بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه است که سال گذشته بنا به دستور بازپرس بازداشت شد.

نقش بیژن قاسم زاده در پرونده‌های مختلف فساد مالی و اقتصادی که در قوه قضاییه رخ داده به چشم می‌خورد و او به عنوان یازدهمین متهم و شریک اکبر طبری در دادگاه شناخته شده است.

قاسم زاده که در گذشته بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه کشور بود، دستور فیلتر شدن تلگرام را صادر کرد.

قاسم زاده در سال ۹۰ به عنوان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی مشغول به کار بود، اما پس از یک سال و به دلیل ترفیعی که در قوه قضاییه دریافت کرد از فدراسیون کشتی خارج شد و به دادسرای فرهنگ و رسانه رفت؛ از جمله احکام جنجالی که قاسم زاده صادر کرد حکمی علیه سوشا مکانی دروازه بان سابق پرسپولیس و دستور بازداشت تتلو بوده است.

علاوه بر بازداشت سوشا مکانی و امیر‌حسین تتلو، قاسم زاده دستور بازداشت حمید بقایی را هم صادر کرد.

بازداشت قاسم زاده به فیلتر‌ تلگرام ارتباط ندارد

۹ مهر سال گذشته بود که خبر بازداشت بیژن قاسم زاده در رسانه‌ها مطرح شد و غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به بازداشت این بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه علت بازداشتش را توضیح داد و گفت:  نباید بازداشت قاسم زاده را به ماجرای فیلتر‌ تلگرام ارتباط داد، او در رابطه با پرونده تعدادی از عناصر که در گذشته در قوه قضاییه بازداشت شده‌اند، دستگیر شده است.

علت اصلی بازداشت قاسم‌زاده هیچ ربطی به فیلترینگ تلگرام نداشت، بلکه در ارتباط با پرونده‌های مفاسد اقتصادی و به خصوص ارتباطش با اکبر طبری بازداشت شد و هم اکنون با قرار تودیع وثیقه آزاد است.

بیژن قاسم زاده در سال ۹۴ و هنگامی که رئیس و دادسرای ورزش دادسرای کارکنان دولت بود، سوشا مکانی را بازداشت کرد و در سال ۹۵ هم در یک پرونده جنجالی دیگر دستور بازداشت امیرحسین تتلو به جرم توهین به خود را صادر کرد، البته بیژن قاسم زاده بازپرس پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی نژاد هم بوده است.

ارتباطات ناصواب با طبری اتهام قاسم زاده

اما معروف‌ترین اقدامی که بیژن قاسم زاده آن را انجام داد، فیلترینگ تلگرام بود موضوعی که برای قاسم زاده اتهام به شمار نمی‌رود و هم اکنون قاسم زاده به علت ارتباطات ناصواب با طبری متهم است.

پرونده اکبر طبری ۲۲ متهم دارد که از میان آن‌ها سه تن قاضی هستند و تاکنون دو جلسه از رسیدگی به این پرونده گذشته و هنوز به موضوع اتهامات قاسم زاده رسیدگی نشده است و باید منتظر ماند و دید که در کیفرخواست از کدام روابط غیرقانونی اکبر طبری و بیژن قاسم زاده پرده‌برداری می‌شود.