به گزارش پایگاه خبری نشان :

 این روزها همه مخاطبان شبکه‌ اجتماعی تلگرام حداقل چندبار در کانال یا سوپرگروه‌هایی  به صورت غیرارادی و توسط دیگران عضو شده‌اند، که از آنها خواسته می شود، تعدادی از افرادی که در فهرست مخاطبان خود دارند را در آن گروه عضو کرده و در برابر آن مبالغی را دریافت کنند.

عموم کاربران این پیام‌رسان به دلیل کنجکاوی و احتمالا اشتیاق برای بدست آوردن یک پول بادآورده بخشی از دوستان و آشنایان خود را به این گروه‌ها دعوت می‌کنند که در نهایت باعث افزایش مخاطبان گروه‌ پس از چند ساعت و یا نهایتا چند روز می‌شود.

نکته مهم اینکه برخی از این گروه‌های تلگرامی از نام‌ بانک‌های معتبر و مشهور دولتی یا خصوصی استفاده می‌کنند. و مخاطبان بی آنکه حتی از خود سال کنند، چرا یک بانک دولتی باید در فضای تگلرام به آنها سرویس‌های مالی رایگان بدهد، در آنها عضو شده و حتی اعضالی خانواده را هم به عضویت این گروه‌ها در می آورند.

حالا سوال اینجاست که آیا واقعا در قبال چنین کاری به مردم پول پرداخت می‌شود؟ پاسخ یقینا منفی است. ایجاد چنین گروه‌هایی با ۲ هدف اصلی اتفاق می‌افتد؛ یا سواستفاده از حساب بانکی مخاطبان و یا ایجاد‌ گروه‌هایی با چندهزار عضو برای فروش و مقاصد تجاری. اگر شما خوش‌شانس باشید حالت دوم برایتان اتفاق می افتد و اگر بدشانس باشید، باید منتظر دستبردهای سایبری به حساب‌های شخصی خود باشید!

به بیان بهتر باید گفت هر کاربر تلگرام می‌تواند با یک اشتباه ساده هم خودش و هم اعضای خانواده یا دوستانش را به دردسر بسیار بزرگی گرفتار کند.

مخاطبان محترم گسترش نیوز بهتر است بدانند که کسب درآمد از فضای مجازی دارای ظرافت و حساسیت‌های بسیاری بوده و بهتر است بدون مطالعه و دریافت اطلاعات دقیق درباره روند یک سرمایه‌گذاری هرچند کوچک، هرگز وارد چنین معاملات پرخطری نشوند./گسترش‌نیوز