به گزارش پایگاه خبری نشان :

اتوبوسی که موضوع کتاب جان کراکائر در کتاب «به سوی طبیعت وحشی» بود و کریستوفر مک‌کندلس در آن پناه یافت، توسط ارتش آمریکا از جنگل‌های آلاسکا خارج شد.

در کتاب سال ۱۹۹۶ این اتوبوس پناهگاه امنی برای کریستوفر شد ولی در نهایت او بر اثر گرسنگی در جنگل درگذشت.

این اتوبوس روز پنج‌شنه به وسیله یک هلیکوپتر از محل خارج شد.

هوادران این کتاب و بعد فیلم اقتباسی که شان پن در سال ۲۰۰۷ ساخت، سال‌هاست در جست‌وجوی این اتوبوس بوده‌اند و با این کار جان خود را به خطر انداخته‌اند. به گفته ارتش آمریکا تاکنون ۱۵ نفر برای رسیدن این اتوبس با خطر روبه‌رو شده‌اند و دو نفر نیز برای یافتن این اتوبوس که از آن به عنوان «اتوبوس جادویی» یاد می‌شود، جان باخته‌اند.

22

کتاب «به سوی طبیعت وحشی»، نوشته جان کراکائر

این اتوبوس چنان موجب نگرانی مقامات مسئول شد که سرانجام وزارت منابع طبیعی تصمیم گرفت تا آن را از محل استقرارش که نزدیک رودخانه «تکلانیکا» در آلاسکا است، خارج کند.

کوری فیگ معاون کمیسر منابع طبیعی آلاسکا در این باره گفت: ما مردم را تشویق می‌کنیم تا از مناطق وحشی آلاسکا با خیال راحت لذت ببرند و می‌دانیم این اتوبوس در تصور مردم چه جایی داشت.

وی افزود: به هر حال این یک وسیله نقلیه متروکه و رو به متلاشی شدن بود، اما آنچه مهمتر است این بود که برخی از بازدیدکنندگان جان خود را برای آن به خطر انداختند.

او از این که یک راه‌حل مطمئن، محترمانه و اقتصادی برای برطرف کردن این مشکل یافته‌اند، ابراز خوشحالی کرد.

این اتوبوس روز پنج‌شنبه توسط یک هلیکپوتر ارتشی جابه‌جا شد و در مکانی امن قرار گرفت. در این وسیله پس از جابه‌جایی، گروه کیفی پیدا کردند که آن را برای خانواده مک‌کندلیس ارسال می‌کنند. بحث‌هایی ایجاد شده که این اتوبوس کجا قرار گرفته است و این مکان امن کجاست تا بتواند همچنان میزبان مردم باشد.

کراکائر خودش در سال ۱۹۹۳ اتوبوس را دید و این در حالی بود که داشت کتاب «به سوی طبیعت وحشی» را می‌‌نوشت. او به «واشینگتن پست» گفته است از این که خبر انتقال اتوبوس را شنیده، واقعا متعجب شده است. وی گفت وقتی به اتوبوس رسید آن را دست نخورده یافت و بسیاری از وسایل متعلق به مک‌کندلس در آن باقی مانده بود.

آنهایی که راه او را دنبال کردند البته آنقدر محترم نبودند زیرا به گفته این نویسنده بعدا اتوبوس بسیار خراب شد و قطعات مختلفی از آن به سرقت رفت.

این نویسنده در صحبت با «واشینگتن پست» افزود که حال دیگر این مکان ویران شده و از بین رفته محسوب می‌شود؛ اما این هم تراژیک است که مردم کارهای احمقانه می‌کنند و جانشان را به خطر می‌اندازند.

وی تایید کرد که به نوعی در برابر آنهایی که در تلاش برای دست یافتن به اتوبوس با خطر مرگ روبه‌رو شدند، احساس مسئولیت می‌کند.

وی گفت: کاش اتوبوس می‌توانست همانجا بماند، اما کتابی که من نوشتم این امکان را از بین برد.

فیلم شان پن در هشتادمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین نقش مکمل و بهترین تدوین شده بود.

23

فیلم «به سوی طبیعت وحشی»، ساخته شان پن

جان کراکائر نویسنده و کوهنورد آمریکایی پدیدآور آثار غیرداستانی پرفروشی است که «به سوی هوای رقیق»، «زیر پرچم بهشت» و «جایی که مردان افتخار کسب می‌کنند» از دیگر عناوین مهم آثار او هستند.

وی سال ۱۹۹۶ از اعضای صعود فاجعه بار به اورست هم بود که بر اساس این تجربه، کتاب «به سوی هوای رقیق» را نوشت و فیلم آن هم ساخته شد.