به گزارش پایگاه خبری نشان :

رکنا: ماجرا با انتشار فیلمی چند دقیقه ای در فضای مجازی آغاز شد، در این فیلم مشخص بود که خانواده ای در خرمشهر هنگامی که لباس عزا به تن دارند در حال تشییع جسد مادرشان در بهشت رضوان این شهر هستند. در نگاه اول همه اتفاق ها عادی به نظر می رسد اما وقتی متوجه می شوید مادر این خانواده به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان جان خود را از دست داده و آنها مجبور هستند شخصا مراسم تدفین را بدون رعایت هیچ پروتکل بهداشتی انجام دهند داستان وارد حاشیه می

انتشار این فیلم در فضای مجازی باعث شد به سراغ این خانواده برویم تا جزئیات بیشتری از این ماجرا را تشریح کنند.

پوران عروس خانواده آزادی است و از ماجرا اینطور می گوید: آخرین روزهای خردادماه امسال بود که مادر همسرم را به خاطر پایین بودن اکسیژن خون به بیمارستان خرمشهر بردیم و او را بستری کردند. متاسفانه از آنجایی که بیمارستان شرایط خوبی نداشت و ما نگران بودیم بیمارمان حالش بدتر شود تصمیم گرفتیم او را به خانه بازگردانیم اما این اجازه را ندادند. در آن جا فقط یک پرستار برای نظافت و انجام کارهای بیماران کرونایی حضور داشت که همین موضوع نگرانی امان را بیشتر کرد. در نهایت تصمیم گرفتیم یک پرستار با هزینه شخصی خودمان استخدام کنیم تا در بیمارستان مراقب بیمارمان باشد که باز هم این موضوع را قبول نکردند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه هر روز حال بیمار ما بدتر شد تا اینکه جانش را بر اثر بیماری کرونا از دست داد.

مرگ مادر و آغاز یک پرونده عجیب

با مرگ مادر خانواده آزادی تازه ماجرا برای آنها آغاز شد.پوران در این باره می گوید:

جسد را به سردخانه بهشت رضوان منتقل کرده بودند و باید به آنجا مراجعه می کردیم.برای خاکسپاری به بهشت رضوان خرمشهر همان قسمتی که برای فوتی های بیماری کرونا آماده کرده اند رفتیم. ما انتظار داشتیم که با پروتکل های بهداشتی زیادی روبه رو شویم اما در عین ناباوری گفتند جسد را باید خود خانواده غسل و کفن کنند. با شنیدن این حرف تعجب کردیم.

غسل جسد کرونایی در سردخانه کوچک

پوران می گوید:به هرحال قرار شد خواهرهمسرم وارد غسالخانه شود. اما در ازای لباسی که به او دادند تا وارد غسالخانه شود 200 هزار تومان گرفتند.شرایط نامطلوب داخل غسالخانه باعث شد خواهر شوهرم بیهوش شود. او را بیرون آوردیم و این بار قرار شد داماد خانواده که بچه خاله همسرم هم بود بقیه کار را انجام دهد.بنده خدا همان لباسی که به تن خواهرهمسرم بود را دوباره تن کرد وارد غسالخانه شد.

اما این پایان ماجرا برای خانواده آزادی نبود.پوران ادامه می دهد: متاسفانه حتی برای خاکسپاری هم کسی به کمک ما نیامد، در این شرایط سخت وشیوع بیماری کرونا با تماسی که گرفتیم از دوست و آشنا و فامیل درخواست کردیم به بهشت رضوان بیایند و در خاکسپاری به ما کنند.بعد از تدفین هم منتظر بودیم آهک داخل آن بریزند اما از آهک هم خبری نبود و فقط 600 هزارتومان به خاطر آن از ما پول دریافت کردند.

وقتی اتفاق را تکذیب کردند

پس از انتشار تصاویر عجیب از مراسم خاکسپاری بیمار کرونایی در آرامستان خرمشهر برای این خانواده ماجراهایی به وجود آمد.

پوران در این باره می گوید: قرار شد با شهردار خرمشهر درطی جلسه ای گفت وگویی داشته باشیم اما این جلسه کنسل شد و شهردار کل ماجرا را تکذیب کرد. حتی ما را تحت فشار گذاشتند چرا این موضوع را رسانه ای کرده ایم .حالا هم منتظریم تا به این پرونده رسیدگی کنند.

وی گفت: از ما که گذشت اما این ماجرا را پیگیری می کنیم تا برای خانواده های دیگر این اتفاق رخ ندهد. بعد از مراسم همه خانواده برای انجام تست کرونا اقدام کردیم و الان در قرنطینه هستیم .امیدواریم که هیچ کدام از ما به این بیماری دچار نشده باشد.

پیگیری پرونده از مسئولین

پس از گفت و گو با خانواده بیمار کرونایی که در خرمشهر جانش را از دست داد و آنها مدعی شدند که متوفی را خودشان کفن و د فن کردند به سراغ حیدری فرماندار ویژه خرمشهر رفتیم تا درباره ادعاهای خانواده آزادی پاسخگو باشند. حیدری در اولین تماس با خبرنگار رکنا اعلام کرد :در جلسه هستم و چند ساعت دیگر درباره این موضوع با شما صحبت می کنم چرا که باید به مواردی در این موضوع اشاره کنیم.

اما پس ازگذشت چند ساعت تماس خبرنگار رکنا با فرماندار خرمشهر راه به جایی نبرد و وی پاسخی به این موضوع ندادند.