به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرگزاری تسنیم: بعد از ثبت رکوردهای بالا در بازار ارز و عبور دلار از کانال 20 هزار و 500 تومان با ورود بازارساز به بازار قیمت‌ها تغییر جهت داد و با سیر نزولی همراه شد.

قیمت ارز از روز سه شنبه با ورود بازارساز و عرضه سنگین ارز کاهشی شده و فعالان بازار پیش بینی می کنند این روند قیمتی همچنان در بازار ادامه داشته باشد.

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم بیانگر آن است که از روز سه شنبه تا ظهر امروز پنج‌شنبه 180 میلیون دلار توسط بازار ساز وارد بازار شده که فقط 5 میلیون دلار فروش رفته است.

حضور پرقدرت بازارساز و با عرضه سنگین ارز موجب شده تا ظرف 3 روز سقوط نرخ ارز در بازار آغاز شود و بازگشت دلار از کانال 20 هزار تومان به 18 هزار تومان شود.

صرافی ها و فعالان بازار پیش بینی می کنند عرضه های ارز از سوی بازار ساز در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و همین امر سبب کاهش بیشتر قیمت ها خواهد شد.

فعالان بازار می گویند: بازار به شدت ریزشی شده و فروشنده زیاد است و خریدار کم است؛ احتمالا از ابتدای هفته آینده قیمت ها کمتر می شود

تعدادی صرافی ها می گویند: هم اکنون قیمت دلار در بازار متشکل ارزی به 18 هزار و 350 تومان رسیده است که همین امر نشاندهنده ادامه سیر نزولی قیمت‌هاست.

هم اکنون قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 18 هزار و 350 تومان، صرافی های بانکی 18 هزار و 850 تومان و بازار آزاد 19 هزار تومان است؛ گفتنی است قیمت ها در بازار ارز همچنان ریزشی است.

در هفته های اخیر همزمان با نمایان شدن آثار اقتصادی شیوع کرونا و کاهش صادرات و واردات بخاطر محدودیت‌های مرزی و کاهش درآمدهای نفتی و قطعنامه اخیر شورای حکام، بازار ارز شاهد روزهای متلاطمی بود که در نتیجه آن قیمت دلار رکوردهای بالای 20 هزار و 500 تومان را نیز ثبت کرد.

بانک مرکزی و دولت اما معتقدند التهابات ارزی و شوک فعلی در بازار ارز موقتی است و در روزهای آینده تمام می شود؛ یکی از دلایل مهم نوسانات اخیر ارزی، عدم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور است.

موضوعی که باعث شده تا وزارت صمت و بانک مرکزی سخت‌گیری هایی را برای صادرکنندگان متخلف در نظر بگیرند از ابطال کارت بازرگانی تا معرفی اسامی آنها در رسانه ها و ...

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی از 72 میلیارد صادرات غیرنفتی تنها 45 میلیارد ارز به کشور بازگشت و 27 میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد. فعالان بازار معتقدند با بازگشت ارزهای صادراتی به کشور، قیمت ارز ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد.