به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد اسلامی با بیان این‌که در طرح ملی مسکن هدف ما جامعه فاقد مسکن هستند که زمینه تامین آن فراهم آید، اظهار کرد: ثبت‌نام این طرح از فردا (چهارشنبه) به 10 استان تسری می یابد. ساخت و سازها در استان های مختلف آغاز شده و مسئله مهم این است که جامعه هدف به صورت دقیق شناسایی و ثبت نام شوند تا اقدامات غربالگری صورت گیرد.

وی با بیان این‌که در برخی شهرها کار به خود مردم واگذار می شود، افزود: پروژه هایی را به شرکت های سازنده واگذار کرده ایم و طبق زمانبندی تعیین شده، مردم قادرند مسکن خود را در زمان مورد نظر ابتیاع کنند.

وی درباره نقش بنیاد مسکن در اجرای این طرح تصریح کرد:عده ای از پشتیبان مهندسی بنیاد مسکن و تسهیلات بانکی بهره می برند؛ همچنین در برخی شهرها زمین در اختیار مردم گذاشته می شود و پروژه های نوع سوم توسط شرکت های بزرگ احداث و به مردم واگذار می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ متاسفانه عده ای با نام کارشناس از تریبون های مختلف در صداوسیما صحبت می کنند؛ اما ما انتظار داریم کسانیکه اظهارنظر می کنند بر اساس دانسته و اطلاعات واقعی باشد.

اسلامی با بیان "ما قصد نداریم کار جدیدی انجام دهیم و هر آنچه مد نظر است در قانون ساماندهی زمین و مسکن به وضوح روشن شده است"، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز در این روند دخالت دارد؛ به عنوان طرف مشارکت قرارداد را امضا و ضوابط را تعیین می کنیم؛ اما نذر نکرده ایم زمین را در اختیار عده ای کاسب بگذاریم. ما تکلیف قانونی داریم که مردم را خانه دار کنیم و لذا وزارت راه طبق شیوه نامه در این حوزه مشارکت می کند.همچنین در مدلی دیگر زمین را 99 ساله واگذار می کنیم و بر اساس غربالگری قشر متقاضی، اقدامات نرم افزاری را صورت داده تا ارائه مسکن را متناسب با جامعه هدف پیش بریم.

وی تاکید کرد: برخی توقع دارند وزارت راه زمین را واگذار کرده و خودشان اقدام کند، در حالیکه وزارت راه باید اعمال نظارت کند تا مطمئن شود مردم خانه دار می شوند.

منبع: تسنیم