به گزارش پایگاه خبری نشان :

شاید تصور کنید لاغر شدن در سریع‌ترین زمان ممکن کاری نشدنی است اما نگران نباشید حتی اگر زمان هم کم داشته باشید می‌توانید لاغر شوید. سریع‌ترین روش برای کاهش وزن در پنج روز این است که میزان کالری خود را کاهش و میزان تمرینات خود را افزایش دهید. به درستی غذا بخورید یعنی غذاهای سالم را انتخاب کنید تا بتوانید خیلی زود شاهد لاغر شدن خود باشید. در ادامه با چند گام برای کاهش وزن در پنج روز بیشتر آشنا می‌شوید.

نکات رژیم لاغری ۵ روزه

گام اول

هر روز تمرین و ورزش کنید. تمرین برای از دست دادن وزن بسیار مهم است زیرا یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای سوزاندن کالری محسوب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند، ۵۵ دقیقه تمرین به مدت ۵ روز در هفته وزن شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. از همین رو اگر می خواهید لاغر شوید باید هر روز در این مدت تمرین و ورزش کنید. محققان بیان می‌کنند زنانی که برای یک ساعت می‌دوند تقریبا ۵۵۰ کالری خود را می‌سوزانند.

گام دوم رژیم لاغری ۵ روزه

صبحانه خوردن را فراموش نکنید. صبحانه خوردن در صبح متابولیس شما را تقویت می‌کند و همچنین به سوختن کالری در طول روز کمک زیادی می‌کند. اگر می‌خواهید در عرض ۵ روز وزن خود را از دست بدهید، باید صبحانه را کامل بخورید زیرا یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روز است. خوردن سفیده تخم مرغ بهترین انتخاب برای صبحانه است. این خوراکی سرشار از پروتئین می‌باشد و پروتئین به شما انرژی برای فعالیت را می‌دهد. سعی کنید هر روز سه عدد سفیده تخم مرغ میل کنید.

گام سوم

نوشیدن آب را فراموش نکنید. نوشیدن آب در واقع  متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و سموم بدنتان را دفع می‌کند. آب شما را هیدراته نگه می‌دارد و انرژی‌تان را برای تمرین و ورزش کردن افزایش می‌دهد. باید حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید.

گام چهارم رژیم لاغری ۵ روزه

از کربوهیدرات دوری کنید. کربوهیدرات در مواقعی که قصد کاهش وزن دارید برای بدن مفید نیست زیرا موجب ذخیره چربی می‌شود. اگر می‌خواهید در پنج روز وزن خود را کاهش دهید باید کربوهیدرات را محدود کنید. هرچقدر غذاهای با کربوهیدرات کمتری بخورید چربی کمتری در بدن ذخیره می‌شود.

گام پنجم

همانطور که بیان کردیم اگر می‌خواهید وزن خود را پنج روزه کاهش دهید باید کالری خود کم کنید. در واقع کاهش کالری یکی از گام‌های مهم برای کاهش وزن است.

گام ششم رژیم لاغری ۵ روزه

سعی کنید قبل از هر وعده غذایی یک تکه میوه بخورید. خوردن موز یا یک عدد سیب قبل از صبحانه، ناهار و شام به پر شدن معده کمک زیادی می‌کنند و باعث می‌شوند کمتر غذا بخورید.

گام هفتم

سعی کنید هر روز نفس‌های عیق و آهسته‌ای بکشید. نفس عمیق کشیدن به شما کمک می‌کند وزن خود را از دست بدهید زیرا اکسیژن بیشتری با نفس کشیدن عمیق جذب می‌کنید. هرچقدر اکسیژن بیشتری را وارد بدن خود کنید چربی بیشتری سوزانده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد نفس کشیدن عمیق به مدت ۱۰ دقیقه در روز به کاهش فشار خون  و از دست دادن وزن کمک زیادی می‌کند.

رژیم لاغری ۵ روزه مناسب

گفتنی است برای داشتن یک تناسب اندام و لاغر کردن در وهله اول باید از یک رژیم لاغری مناسب پیروی کنید. امروزه تبلیغات زیادی در مورد رژیم‌های لاغری مشاهده می‌کنید که هر کدام ادعا می‌کنند وزن شما را کوتاه ترین زمان پایین می‌آورند. از آنجایی که هیچ غذای سحرآمیزی برای کاهش وزن وجود ندارد که به یک باره وزن شما را پایین بیاورد اما برخی خوراکی‌ها می‌توانند به شما در رسیدن به هدفتان که لاغری است کمک کنند. این خوراکی دارای فیبر بالا که شما را سیر نگه می دارند هستند. بهتر است همیشه یک رژیم لاغری طبیعی و مفید را انتخاب کنید. نکاتی که در بالا گفته شد را سعی کنید تنها مختص پنج روز نباشد و آنها را بعداز ۵ روز نیز ادامه دهید تا تبدیل به یک عادت شود.

دو اصل مهم رژیم لاغری ۵ روزه

تمرین و رژیم غذایی دو اصل مهم است که باید همیشه آنها را رعایت کنید. میوه‌های را هرگز فراموش نکنید زیرا جز خوراکی‌های مهمی هستند که به لاغر شدن شما کمک زیادی می‌کنند. خوردن میوه بخاطر میزان بالای آنتی اکسیدان و فیبر می‌تواند در کاهش وزن نقش مهمی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد مصرف بالای میوه با کاهش خطر اضافه وزنی یا چاقی همراه است. میوه یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود./نیمروز