به گزارش پایگاه خبری نشان :

بررسی‌ نقشه هواشناسی امروز یکشنبه 19 آبان ماه نشان می‌دهد به جز جنوب شرقی کشورمان سایر نقاط ایران پدیده جوی خاصی را تجربه نمی‌کنند و طی 24 ساعت آینده آسمانی صاف و در برخی ساعات غبار محلی خواهیم داشت.

این درحالی است که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جزیره  قشم امروز شاهد ادامه بارندگی‌ها هستند و ساکنان مناطق یاد شده جوی ناپایدار را تجربه می‌کنند. برهمین اساس توصیه می‌شود ساکنان با توجه به افزایش بارش‌های پراکنده در این مناطق از توقف در محل مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی جدا خودداری کنند.

نقشه‌های هواشناسی آسمان سیستان و بلوچستان را نیمه ابری نشان می‌دهد که از اواسط روز برحجم ابرها افزوده می‌شود رگبارهای پراکنده در بیشتر نقاط باعث جاری شدن روان آب خواهد بود. این درحالی است ساکنان جزیره قشم نیز تقریبا پدیده مشابهی با سیستانی‌ها تجربه می‌کنند با این تفاوت که کارشناسان هواشناسی به صیادان و گردشگران توصیه می‌کنند به دلیل مواج بودن دریا از رفتن به دریا خودداری کنند.

البته بندرعباسی‌ها که دیروز شاهد بارش‌های شدیدی بوده‌اند امروز نیز احتمالا دوباره بارندگی را تجربه می‌کنند، اما از اواخر امروز با کاهش حجم ابرها این بارش‌ها نیز کاهش می‌یابد.

سازمان هواشناسی گرمترین منطقه ایران را جزیره ابوموسی با درجه حرارتی معادل 26 درجه سانتی‌گراد و سردترین را اردبیل با 2 درجه سانتی‌گراد اعلام کرده است. ساکنان پایتخت نیز امروز نباید منتظر پدیده خاصی بجز افزایش آلاینده‌ها و غبار محلی باشد، برهمین اساس تهرانی‌ها در گرمترین ساعت روز حداکثر 14 درجه و در خنک‌ترین ساعت نیز 9 درجه سانتی‌گراد تجربه می‌کنند.

کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا ضمن هشدار به سالمندان و کودکان به سایر ساکنان کلانشهرهای کشور نیز توصیه می‌کنند فقط در صورت ضرورت منزل را ترک کنند./ تسنیم

VnbEBtYczr4r

منبع: تسنیم