به گزارش پایگاه خبری نشان :

حیدر عظمایی  درباره درمان دوربینی اظهار کرد: چشم یک عضو حساس در بدن است. گیاهان به خودی خود نمی‌توانند در درمان مشکلات چشمی مفید باشند، اما می‌توانند حالت تکمیلی داشته باشند. اگر شما نگران سلامتی چشم خود هستید برای یک چک‌آپ از دکتر چشم پزشک خود وقت بگیرید. بیماری‌های زیادی چشم را تهدید می‌کند که از التهاب‌های ساده و قرمزی گرفته تا بیماری‌های خطرناکی که می‌تواند به نابینایی منجر شود.

وی افزود: درد، قرمز شدن، سوزش، تحریک و آب آمدن از چشم‌ها نشانه‌های رایجی از بیماری های چشم است. بیماری های چشمی متعدد هستند، عفونت چشم و حساسیت که می‌تواند ناشی از گرد و غبار، آلودگی و گیاهان باشد، خستگی چشم‌ها ناشی از تماشای طولانی تلویزیون، کار با موبایل و کامپیوتر، بازی های کامپیوتری، مطالعه زیاد با نور ناکافی و رژیم غذایی نادرست همگی می‌تواند از عوامل ایجاد ناراحتی های چشمی باشد.

عظمایی افزود: برخی از مشکلات چشم نیز هستند که باعث اختلال در دید یا کاهش دید می شوند، از جمله این مشکلات، نزدیک بینی، دوربینی، آستیگمات و پیرچشمی است که به آنها عیوب انکساری چشم گفته می شود. برای درمان عیوب انکساری چشم لازم است به چشم پزشک مراجعه شود تا درمان کامل انجام گیرد، اما طب سنتی نیز توصیه‌هایی برای درمان تکمیلی مشکلات انکساری چشم پیشنهاد داده است.

عظمایی گفت: چای سبز در کاهش حلقه‌های تیره و پف دور چشم می‌تواند کمک کننده باشد. اگر کیسه‌های چای سبز را روی چشم خود بگذارید می‌تواند پف دور چشم را کاهش دهید. چای سبز مقدار زیادی تنین و آنتی‌اکسیدان دارد. از سوی دیگر چای سبز برای قلب و کبد هم مفید است و به همین دلیل می‌تواند برای چشم هم خاصیت درمانی داشته باشد.

محقق و پژوهشگر بیان کرد: زردچوبه خاصیت درمانی زیادی دارد و برای چشم هم مفید است. این گیاه می‌تواند جلوی اکسیده شدن عدسی‌های چشم را بگیرد که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های چشم است، زردچوبه به خاطر داشتن آنتی اکسیدان خاصیت ضد التهابی دارد و برای خشکی چشم خوب است. خوردن شیر و بادام نسخه ای سنتی برای داشتن دید خوب است. خوردن این ماده غذایی مفید همچنین یکی از راهکارهای درمان خانگی آب مروارید نیز محسوب می شود و شروع آن را به تاخیر می اندازد.

وی افزود: بادام بسیار مغذی بوده و حاوی پروتئین هایی است که به آسانی هضم و جذب می شود. به این منظور در شب اول یک عدد بادام را در آب بخیسانید. صبح پوست آنها را بکنید و با یک فنجان شیر بخورید. شب دوم ۲ عدد، بادام را در آب بخیسانید و صبح روز بعد آن‌ها را بخورید. این کار را هر رو به مدت یک هفته انجام دهید و هر روز یک بادام اضافه کنید تا زمانی که به ۷ عدد برسد.

عظمایی افزود: شب بعد ۶ عدد بادام بخیسانید و بعد ۵ عدد تا انتهای هفته که دوباره به یک عدد برسد. یکی دیگر از پیشنهادات طب سنتی برای درمان عیوب انکساری چشم مصرف یک فنجان آب هویج و یک چهارم فنجان آب اسفناج است. از این نوشیدنی دو بار در روز خورده شود. این ترکیب برای بینایی چشم‌ها بسیار مفید است و خوردن منظم آن پس از مدتی شما را از عینک بی نیاز می کند.

عظمایی تصریح کرد: به طور کلی تمام میوه ها و سبزیجاتی که در طیف رنگی زرد، نارنجی و قرمز قرار دارند مانند هویج، فلفل قرمز، خربزه و انبه و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند مانند اسفناج برای درمان عیوب انکساری چشم مفید هستند. ماده موجود در این میوه ها و سبزی ها بتاکاروتن بوده که پیش ساز ماده رتینول است. (رتینول نوعی ماده شیمیایی در شبکیه چشم بوده که از ویتامین آ ساخته شده و بینایی را امکانپذیر می کند)./باشگاه خبرنگاران