به گزارش پایگاه خبری نشان :

 استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مدرنا (Moderna) اظهار کرد: تمامی دولت‌ها باید بین ۲۵ تا ۳۷ دلار به ازای هر دوز واکسن ویروس کرونا هزینه کنند، این قیمت با توجه به هزینه‌های سیستم بهداشتی، وقتی شخص به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شود، عادلانه است.

او افزود: قیمت نهایی هر دوز به‌اندازه سفارش بستگی دارد. این شرکت علاقه‌ای به "سود حداکثری" ندارد و قیمت واکسن را با قیمت واکسن آنفلوانزا مقایسه کرد.

بانسل بیان کرد: بنابراین هزینه واکسن ما تقریبا مشابه واکسن آنفلوانزاست که بین ۱۰ تا ۵۰ دلار است.

قیمت واکسن مدرنا از ماه آگوست، زمانی که شرکت مستقر در ماساچوست اعلام کرد که دوز واکسن کرونا بین ۳۲ تا ۳۷ دلار است، تغییر زیادی نکرده است.

این شرکت گفت: این مقدار کمتر از ارزش واقعی واکسن است اما هدف این است که قیمت کنترل همه‌گیری ارزان‌تر از شیوع غیرکنترل ویروس باشد.​

با این‌حال، قیمت واکسن مدرنا تقریبا دو برابر گران‌تر از نامزد واکسن کووید ۱۹ داروساز آمریکایی فایزر (Pfizer) و شرکت بیوتکنولوژی بیو اند تک (BioNTech) آلمان است. گفته می‌شود این شرکت‌ها در نظر دارند برای هر دوز ۲۰ دلار دریافت کنند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا در نظر دارد واکسن مدرنا و همچنین واکسن تولیدشده توسط فایزر و بیو اند تک را برای واکسیناسیون تایید کند. قیمت واکسن «اسپوتنیک وی»، بسیار کمتر از واکسن های فایزر و مدرناست.

روز یکشنبه در اطلاعیه رسمی منتشر شده در توئیتر واکسن «اسپوتنیک وی» این موضوع اعلام شد. در این اطلاعیه آمده است که قیمت اعلام شده ۱۹.۵ دلار به ازای هر دوز واکسن فایزر و ۲۵-۳۷ دلار به ازای واکسن مدرنا در واقع بدان معناست که قیمت آن ها ۳۹ دلار و ۵۰-۷۴ دلار برای هر فرد است. هر فرد به دو دوز از واکسن فایزر ، اسپوتنیک وی و مدرنا احتیاج دارد. قیمت واکسن اسپوتنیک وی بسیار کمتر است.

باشگاه خبرنگاران