به گزارش پایگاه خبری نشان :

در مرکز استان البرز برخی مناطق شهر از جمله آزادگان، ۴۵ متری کاج به سمت گوهردشت، شاهد تجمع آرام مردم هستیم.

در این تجمع، مردم باخاموش کردن اتومبیل‌های خود، به سیاست‌های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین واکنش نشان دادند.

در مسیر آزادگان به سمت چهارراه طالقانی نیز مردم با اتومبیل‌های خاموش توقف کرده اند.

تجمع‌های مناطق مختلف کرج در فضایی آرام برگزار شده است.

تجمع آرام در برخی خیابان‌های لرستان/ مردم از دغدغه‌ها گفتند

صبح امروز برخی خیابان‌ها در شهر‌های مختلف استان لرستان صحنه تجمع آرام مردمی برای طرح دغدغه‌ها و مطالباتشان بعد از اصلاح قیمت بنزین بود.

به گزارش مهر، در مرکز استان لرستان برخی مناطق شهر ازجمله میدان کیو و خیابان مطهری امروز شاهد تجمع آرام مردمی بود که با خاموش کردن ماشین‌هایشان به سیاست‌های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین واکنش نشان دادند.

مردم در این تجمع که در سایه حضور و تعامل خوب نیروی انتظامی برگزار شد مطالبات خود را مطرح کردند.

همراهی نیرو‌های پلیس با مردم معترض از ویژگی‌های تجمع آرام امروز در خرم آباد و سایر شهرستان‌های استان بود.

در برخی تجمع‌ها شعار‌هایی در مورد گرانی و تورم سر داده شد.

هم اکنون شهر‌های استان لرستان در آرامش به سر می‌برند و تاکنون تجمع مردمی در فضایی آرام برگزار شده است.

تجمع آرام در ایلام/ مردم خواستار رفع دغدغه‌ها شدند

جمعی از مردم شهر ایلام و دیگر شهر‌های استان خواستار رفع دغدغه‌ها در پی تغییرات قیمت بنزین شدند.

به گزارش مهر، امروز در مرکز شهر ایلام و و چند شهر استان ایلام جمعی از مردم و صنف‌های مختلف با تجمع خواستار اصلاح قیمت بنزین شدند.

رانندگان تاکسی در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام امروز از وضعیت قیمت بنزین گلایه داشتند و معتقد بودند این قیمت با نرخ کرایه‌ها و دیگر مشکلات همخوانی ندارد.

مردم و صنف‌های مختلف در مرکز شهر با اعلام اینکه هیچ خواسته جز اصلاح قیمت بنزین ندارد، از دولت خواستند نسبت به قیمت‌ها تجدیدنظر کند.

در تجمع امروز شهرستان شهرستان دهلران بیشتر مطالبات مردمی درراستای کنترل تورم و کاهش نرخ بنزین به قیمت قبل است.

تجمع کنندگان اظهار داشتند که تورم بالا، بیکاری و الان هم افزایش قیمت بنزین شرایط زندگی را سخت می‌کند.

مردم خواستار رفع دغدغه‌های اقتصادی شدند.

تعدادی از مردم اعتقاد داشتند افزایش قیمت بنزین قطعا تاثیری فراوانی روی زندگی قشر ضعیف جامعه به خصوص کارگران دارد.

یادآور می‌شود مردم ایلام و چند شهرستان دیگر استان به تغییراتقیمت بنزین گلایه دارند و با تجمع آرام در برخی خیابان‌های شهر به این اعتراض واکنش نشان می‌دهند. هم اکنون این تجمعات به پایان رسیده است.

مردم شهر همدان تجمع آرام برگزار کردند

مردم شهر همدان در پی اعتراض به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت در میدان امام خمینی(ره) تجمع آرام کردند.

 طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز اجرا و طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر یک هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان تعیین شد.

در پی اجرای این طرح گمانه زنی ها پیرامون متاثر شدن بازار و افزایش قیمت اقلام و کالاها بیشتر شد و مردم شهر همدان در پی اعتراض به اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت در میدان امام خمینی(ره) تجمع کردند.

تجمع مردم همدان بی سر و صدا و تنها به نشانه اعتراض صورت گرفته و خبری از سردادن شعارهای مخرب در این تجمع نیست اما حضور نیروهای پلیس و انتظامی به چشم می خورد.

حمایت دولت از قشر ضعیف جامعه و افزایش حقوق و دستمزدها متناسب با افزایش قیمت اجناس و اقلام ضروری اصلی ترین خواسته معترضان در این تجمع است.

مردم نگران افزایش قیمتها و خواستار رفع مشکلات اقتصادی هستند.

اما مسئولان در صحبت های خود هرگونه افزایش قیمت را تخلف اعلام کرده و برخورد قاطعانه با متخلفان را گوشزد می کنند.

در همین خصوص استاندار همدان در گفتگو با مهر با قدردانی از فهم و شعور و درک مردم استان همدان و همکاری آنها در ساعات اولیه اجرای این طرح در استان و بالطبع در کشور، گفت: این طرح با هدف اصلاح قیمت سوخت به نفع مردم انجام شده است.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت با هدف اجرای عدالت صورت گرفته و تاثیری بر نرخ دیگر اقلام و کالاهای مصرفی مردم ندارد، گفت: منابع حاصل از اجرای طرح هدفمندی و اصلاح قیمت سوخت به ۱۸ میلیون خانوار و ۶۰ میلیون نفر پرداخت و ریالی از آن به خزانه دولت واریز نمی‌شود.

منابع حاصل از اجرای طرح یاد شده به صورت پیش پرداخت به حساب خانواده ها واریز می شود

شاهرخی با بیان اینکه از این ماه منابع حاصل از اجرای طرح یاد شده به صورت پیش پرداخت به حساب خانواده ها واریز می شود، گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت، صرفه جویی در مصرف بنزین و بهبود معیشت مردم از فواید اصلاح قیمت بنزین است.

وی با بیان اینکه افرادی که سوخت کمتری مصرف می کنند از منابع حاصله استفاده خواهند داشت و در معیشت انها تاثیر مثبت دارد، گفت: در این طرح فقط قیمت بنزین اصلاح شده و سی ان جی و گازوئیل و حمل و نقل عمومی، حمل کالا و حمل مسافر به قیمت قبل عرضه می‌شود، گفت: در این اصناف حق گران کردن کرایه های مسیر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سهمیه ناوگان حمل و نقل در این طرح دیده شده و هیچ دلیل منطقی و محاسباتی برای افزایش قیمت کرایه در حمل و نقل درون و برون شهری وجود ندارد و این موضوع به دقت رصد می شود، گفت: سهمیه وسایل نقلیه در کارت های سوخت موجود است و کارت های سوخت جدید نیز از این سهمیه بهره مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت سوخت با هدف اجرای عدالت صورت گرفته و تاثیری بر نرخ دیگر اقلام و کالاهای مصرفی مردم ندارد و با هر گونه سواستفاده و گرانفروشی به بهانه افزایش قیمت بنزین برخوردجدی می شود، گفت: بر همین اساس بازرسان در صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات با گشت های مشترک در بازار حضور دارند و چنانچه افرادی قصد سواستفاده و گران کردن کالاها را داشته باشند برخورد جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعضای اتحادیه ها و اصناف استان همدان مردمی منصف هستند، گفت: شاید عده ای قصد سواستفاده از شرایط به وجود آمده را داشته باشند که حتما با آنها برخورد خواهد شد.

شاهرخی همچنین با بیان اینکه کارت های سوخت در اداره های پست استان همدان آماده تحویل به متقاضیان است و آمادگی صدور ۳۰ هزار کارت سوخت برای متقاضیان جدید فراهم شده است، گفت: زیرساختهای لازم برای توزیع کارت سوخت تامین شده و به منظور دسترسی سریعتر مردم برای تهیه کارت سوخت باجه های پستی افزایش یافته تا شهروندان با مشکلی روبرو نشوند./مهر