به گزارش پایگاه خبری نشان :

شب های مافیا یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر خانوادگی، اجتماعی و معمایی، به کارگردانی سعید ابوطالب می‌باشد. شب های مافیا بر اساس بازی مافیا ساخته شده‌است. شب های مافیا ۱۲ شرکت‌کننده از میان بازیگران سینما و تلویزیون و سایر افراد مشهور به بازی دعوت می‌شوند در شب های مافیا شرکت‌کنندگان بازی را کاملاً رئال (واقعی) و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می‌دهند. شب های مافیا از روز سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در شبکهٔ نمایش خانگی آغاز شد و به‌صورت هفتگی و در روزهای سه‌شنبه توزیع می‌گردد.

شب های مافیا

نقش‌های شب های مافیا

پدرخوانده یا رئیس مافیا:

پدرخوانده یا رئیس مافیا قدرتمندترین نقش در میان نقش‌های مافیا را برعهده دارد و در شب با نظر مستقیم او یکی از شهروندان مورد هدف قرار می‌گیرد. استعلام وی برای کارآگاه همیشه منفی است.

دکتر لکتر:

دکتر لکتر نفر دوم گروه مافیا به‌شمار می‌رود و قادر است یکی از اعضای مافیا را از شلیک شب حرفه‌ای نجات دهد. او فقط یکبار می‌تواند خود را نجات دهد.

مافیای ساده (دو نفر):

مافیای ساده جز اعضای گروه مافیا به‌شمار می‌رود، ولی توانمندی منحصر به فردی ندارد.

شب های مافیا

گروه شهر شب های مافیا

کارآگاه:

کارآگاه هرشب بیدار شده و استعلام یکی از افراد بازی را از راوی می‌گیرد، و راوی به او نشان می‌دهد که آیا درست حدس زده یا خیر. استعلام دکتر لکتر و مافیای ساده مثبت و استعلام رئیس مافیا همیشه منفی است.

دکتر:

دکتر هر شب از خواب بیدار شده و باید حدس بزند که مافیا به چه کسی شلیک کرده و او را برای نجات دادن انتخاب کند. در صورت انتخاب درست آن شخص در بازی می‌ماند. او جان خودش را فقط یک بار می‌تواند نجات دهد.

حرفه‌ای:

حرفه‌ای با اعلام راوی هرشب بیدار شده و می‌تواند یکی افراد حاضر در بازی را که به گمان وی مافیا است، مورد هدف قرار دهد. درصورت مورد هدف قرار دادن شهروند توسط وی، خود او از بازی خارج می‌شود.

جان‌سخت:

جان‌سخت در شب با تیر اول مافیا بیرون نرفته و در روز تنها با رأی شهر از بازی خارج می‌شود. جان‌سخت دو بار در شب می‌تواند استعلام نفرات خارج شده از بازی را بگیرد.

روان‌پزشک:

روان‌پزشک با اعلام راوی هرشب بیدار شده و در صورت تمایل دو مرتبه می‌تواند یکی از افراد بازی را ساکت می‌کند. فرد انتخاب شده در طول روز بعد قادر به صحبت در بازی نمی‌باشد.

شهردار:

شهردار پس از دفاع اولیه توسط متهم‌های بازی و در صورتی که خود او در دفاعیه نباشد، یک بار در طول کل بازی قادر به ملغی کردن رای‌گیری (بیرون نرفتن هیچ فرد) یا رای خروج مستقیم به یک فرد می‌باشد.

شهروند ساده (دو نفر):

شهروند ساده جز اعضای گروه شهر به‌شمار می‌رود و هیچ ویژگی و توانمندی منحصر به فردی به وی تعلق نگرفته‌است.

موسیقی شب های مافیا

کاوه آفاق نیز قطعه‌ای را برای «شب‌های مافیا» خوانده که به عنوان تیتراژ پایانی پخش می‌شود و ساخت موسیقی متن نیز برعهده آمین ملک است.

حجم ویدیو: 9.22M | مدت زمان ویدیو: 00:03:28