به گزارش پایگاه خبری نشان :

هرکسی به دنبال یک لبخند درخشان است؛ اما سفید کردن دندان برای همه افراد مناسب نیست.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از درخشان کردن دندان‌ها بدانید.

ابتدا به یک چک‌آپ احتیاج دارید

قبل از اینکه بتوانید به لبخند رؤیایی‌تان برسید، معاینه توسط دندان‌پزشک برای اطمینان از سلامت دهان، لازم است.

قبل از سفید کردن دندان‌ها، مشکلات دهانی مانند حفرات دندان و بیماری لثه باید درمان شوند.

بررسی اولیه به این دلیل بسیار مهم است که سفید کردن دندان‌ها مبتنی بر پراکسید به منظور سفیدتر کردن لایه مینای دندان است نه ساختار داخل دندان در نزدیکی عصب.

اگر به دلیل حفره‌ها یا آسیب‌های دیگر، مینای دندان سالم نباشد، ژل سفیدکننده می‌تواند به بافت عصب برسد و صدمات جبران‌ناپذیری وارد کند.

ضربات آهسته و ثابت، سریع و خشمگین است

همه‌ ما به نتایج سریع علاقمند هستیم؛ اما سفید کردن چند درجه‌ای دندان آن هم در یک روز در مطب دندانپزشکی، ممکن است همیشه بهترین گزینه نباشد.

نکته مثبت درباره سفید کردن دندان بر پایه LED در مطب، این است که بیماران می‌توانند در مدت زمان کوتاهی دندان‌هایشان را به طور قابل توجهی سفیدتر کنند اما این روش‌های درمانی همچنین می‌تواند موجب حساسیت شود.

شما باید از سفیدی دندان‌ها در خانه مراقبت کنید، زیرا این روش آن‌قدر قوی عمل می‌کند که نمی‌توان سالی یک‌بار آن را تکرار کنید.

می‌توانید این کار را در خانه امتحان کنید

اگرچه فرآیند وابسته به نور که در مطب انجام می‌گیرد می‌تواند دندان‌ها را سفید کند؛ اما کیت‌های حرفه‌ای خانگی که در دفاتر دندانپزشکی فروخته می‌شوند هم بسیار خوب کار می‌کنند تا دندان‌های مرواریدی شما را تا جایی که می‌توانند، روشن نگه دارند.

سفید کردن دندان یک بار برای همیشه نیست

در حقیقت، اگر نمی‌خواهید از درخشش دندان‌هایتان کم شود، احتمالاً شما به ادامه دادن این کار با استفاده از کاستوم تری (ورق سفیدکننده دندان) یا دیگر روش‌های سفید کردن دندان در خانه احتیاج خواهید داشت.

سفید کردن دندان‌ها به تعهد و نگهداری نیاز دارد. برای ترمیم سریع در منزل، می‌توانید از قلم پلاتینی سفیدکننده استفاده کنید.

این وسیله به شما کمک می‌کند از برخورد ژل بر روی لثه خودداری شود و قلم به شما کمک می‌کند که هر جا به سفید شدن بیشتر نیاز دارد را رنگ (سفید) بزنید.

از محصولات سفیدکننده دندان بیش از حد استفاده نکنید، زیرا باعث افزایش حساسیت دندان‌ها و پوسیدگی آن‌ها خواهد شد.

شاید مجبور شوید مراقب آنچه از لب‌هایتان عبور می‌دهید، باشید!

بعضی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه و یا حتی آب برخی سبزیجات، می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند.

حذف آن‌ها از رژیم غذایی و یا محدود کردن آن‌ها، به دندان شما کمک می‌کند تا بعد از عمل سفید کردن، روشن و براق باقی مانند.

در عین حال ممکن است، غذا‌های خاصی مانند گل‌کلم، توت‌فرنگی، دانه‌ها و آجیل‌ها به سفیدتر شدن دندان‌ها کمک کنند و ممکن است روند سفید شدن را سرعت بخشند.

می‌توانید از مواد سفیدکننده بدون نیاز به تجویز پزشک استفاده کنید

اگر می‌خواهید دندان‌هایتان را تنها یک یا دو درجه سفیدتر کنید، می‌توانید محصول سفیدکننده دندان را خودتان از داروخانه خریداری کنید.

برای دندان‌های غیر حساس که نیاز به سفید کردن کمی دارند، محصولات بدون نسخه ممکن است رضایت‌بخش باشند.

نوار‌های سفیدکننده و یا قالب‌های نوری از محلول پراکسید خفیف استفاده می‌کنند که ممکن است خوب عمل کنند.

روغن نعناع حساسیت را کم و پتاسیم نیترات پوشش اعصاب حسی زیر لثه را حفظ می‌کند، بنابراین مثل برخی روش‌های درمانی پیشرفته، ناچار به تحمل درد در فک خود نیستید.

این دو ماده در برخی محصولات سفیدکننده دندان یافت می‌شوند.‌

می‌توانید همچنین از یک مسواک برقی دارای فناوری نور آبی استفاده کنید تا در حین مسواک زدن دندان‌ها سریع‌تر سفید شوند.

همچنین می‌توانید با ژل سفیدکننده به مدت دو روز به همراه خمیردندان معمول که روزانه از آن استفاده می‌کنید، مسواک بزنید و هر روز دو بار این کار را انجام دهید.

خمیردندان‌ها به اندازه کافی دندان‌ها را سفید نمی‌کنند

متأسفانه برند‌های خمیردندان که قدرت سفیدکنندگی محصول خود را تبلیغ می‌کنند به اندازه مورد انتظارمان عمل نمی‌کنند.

برخی از انواع آن‌ها دارای محلول سفیدکننده هستند، اما به اندازه کافی روی دندان نمی‌مانند تا مؤثر باشند و ذاتاً رنگ داخلی دندان‌ها را تغییر نمی‌دهند تا اثرگذار شوند.

در عوض، آن‌ها از مواد ساینده برای از بین بردن لکه‌های سطحی مانند دود سیگار و قهوه استفاده می‌کنند. فرمول‌های سفیدکننده همچنین می‌توانند به مرور زمان دندان‌ها را حساس کنند.

ممکن است دندان‌های غیراصلی سفید نشوند

به گفته انجمن دندان‌پزشکی برخی از تاج‌های دندان، روکش‌ها و پرکننده‌ها با درمان‌های سفیدکننده، روشن نمی‌شوند؛ بنابراین اگر ترمیم‌های قدیمی را جایگزین نکنید، ناهمگون شدن رنگ‌های دندان می‌تواند آزارتان دهد.

اگر انتخاب کرده‌اید که ترمیم‌های قدیمی (مانند روکش‌های قدیمی دندان) را جایگزین کنید، انتظار می‌رود هفت تا ده روز بعد از سفید کردن دندان صبر کنید تا سایه رنگ تاج یا روکش جدید را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه کسب شود.

همه لکه‌ها به راحتی از بین نمی‌روند

اگر دندان‌های شما در طول ۸ سال اول زندگی بیش از حد در معرض فلوئورید قرار گرفته باشد، ممکن است دچار شرایطی به نام فلوروزیس، لکه‌های سفید یا خطوط ظریف و گچ مانند، روی سطح دندان‌های خود شوید.

درمان این لکه‌ها دشوار است و ممکن است به چندین روش سفیدکننده برای بهبود نیاز داشته باشد./باشگاه خبرنگاران