به گزارش پایگاه خبری نشان :

حمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: سال آینده بالغ بر ۳۰۲ هزار میلیارد تومان منابع و مصارف هدفمندی در نظر گرفته شد برای مصارف یارانه‌ای است که پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی سال آینده بین خانوار‌ها توزیع می‌شود که نسبت به امسال حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان به خاطر پرداخت‌های حمایت معیشتی بیشتر است.

وی گفت: بنابراین هرآنچه امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت دوم یارانه‌ای داریم سال آینده در بودجه تکرار می‌شود و به صورت مستمر ماهیانه پرداخت خواهیم کرد.

نوبخت افزود: تلاش ما این است در طول ماه سه پرداخت داشته باشیم یکی پرداخت یارانه نقدی است که انجام می‌شود دوم پرداخت یارانه معیشتی است و سوم پرداخت حقوق است.

وی گفت: در تلاشیم هر ۱۰ روز یکبار یک پرداخت به خانوار‌ها داشته باشیم تا مدیریت مصرف برایشان آسان شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: علاوه بر ۸۰ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی یارانه در سال آینده ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر که جزء سیاست‌های دولت دوازدهم است، صرف خواهیم کرد.

نوبخت مطرح کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان حداقل برای پرداخت‌های گندم و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو در سال آینده صرف خواهد شد.

وی گفت: تلاش ما این است که هم به طرح‌های عمرانی بپردازیم که اشتغال و رونق را در اقتصاد داشته باشیم و هم پرداخت‌های یارانه‌ای نظم یافته داشته باشیم تا در شرایط سخت و نامطلوب اقتصادی به خانوار‌ها کمک بیشتری نسبت به امسال شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: امروز به نهایی کردن منابع و مصارف عمومی و منابع و مصارف هدفمندی پرداخته شد، چون ۲ جدول برای دریافت‌ها و پرداخت‌ها داریم یک جدول مربوط به خزانه دولت واریز و به دستگاه‌های دولتی پرداخت می‌کنیم و یک بخش هم مربوط به سازمان هدفمندی یارانه هاست که باید جدول آن هم مشخص شود.

نوبخت بیان کرد: بخش منابع و مصارف عمومی، سال آینده عمدتا در بخش طرح‌های عمرانی است که رشد چشمگیری دارد و حدود ۶۲ درصد سهم اعتبارات عمرانی نسبت به امسال افزایش پیدا کرده و بخش قابل توجه آن هم از حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به استان‌ها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: گزارش بودجه شرکت‌ها که بخشی از بودجه کل کشور است ۱۴ آبان طبق قانون به مجلس تقدیم شد و این روز‌ها آخرین جلسات برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ است تا در زمان مقرر و قانونی لایحه بودجه ۱۵ آذر تقدیم مجلس شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: این سازمان در حال تدارک پیش نویس لایحه بودجه است تا آن را به دولت بدهیم و دولت آن را نهایی کند تا بتوانیم قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس کنیم./صدا و سیما