به گزارش پایگاه خبری نشان :

هر دو ببر ماده که ۱۸ ماه دارند از گونه بسیار کمیاب و در حال انقراض هستند. آنها بعد از چند روز بارندگی شدید که زمین دچار رانش شده بود از باغ وحش سینکا در جزایر بورنئوی اندونزی فرار کردند.

روز شنبه، یکی از ببرها را بعد از شلیک با تفنگ بی‌حس کننده گرفتند. اما به گفته مقام‌ها تفنگ بی‌حس کننده بر یکی دیگر از ببرها اثر نکرد و ماموران ببر ماده را کشتند.

جسد نگهبان ۴۷ ساله باغ وحش نزدیک محل نگهداری از ببرها پیدا شد در حالی که جای گازگرفتن ببرها و خراش‌هایی روی بدنش مانده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه لاشه شماری دیگر از حیوانات از جمله یک شترمرغ و یک میمون در نزدیکی همان محل پیدا شده است.

ببرهای سوماترایی در اندونزی از گونه‌های در حال انقراض است و فقط کمتر از ۴۰۰ قلاده آن در جهان باقی مانده است.

ساتاتا نور ادیرامانتا یکی از مسئولان محلی حیات وحش در اندونزی به خبرگزاری فرانسه گفته است "ما اول تفنگ بی‌حس کننده را امتحان کردیم اما اثر نکرد. برای همین مجبور شدیم که به یکی از ببرها که خیلی وحشی شده بود، شلیک کنیم."

او گفته با وجود آنکه تلاش داشتند که ببر را زنده بگیرند اما به دلیل آنکه وارد یکی از مناطق مسکونی شده بود، او را کشتند: "اولویت ما جان انسان‌ها بود هرچند تمام سعی‌مان را کردیم که ببرها کشته نشوند."

یکی از مقام‌های پلیس هم به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته که از پهپاد برای یافتن ببرها در جنگل‌های اطراف باغ وحش استفاده شده است.

بر اساس این گزارش ببری که به باغ وحش برگردانده شده حالش خوب و تحت نظر دامپزشک است.