به گزارش پایگاه خبری نشان :

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از عدم تعطیلی هفته آینده مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و خطاب به علی لاریجانی در مورد افزایش قیمت‌ها و نظارت بر بازار تذکر داد. رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به او گفت: عدم تعطیلی مجلس نظر غالب نمایندگان بوده است. موضوع نظارت بر بازار شورای سران سه قوا را دنبال خواهم کرد.

سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به علی لاریجانی اظهار کرد: درخواست همکاران از شما این است که جلساتی را برای نظارت بازار برگزار کنیم. یکی از فرامین مقام معظم رهبری هم این بود که اجازه ندهیم تغییر نرخ بنزین روی دیگر کالاها و خدمات تاثیر بگذارد. شورای هماهنگی و مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه نظارت‌کننده باید به وظیفه نظارتی هم عمل کند. عمل به این وظیفه نیاز به تمهیدات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آخرین اخبار من این است که «همه کالاها افزایش قیمت داشته‌اند»، گفت: کرایه تمام وسائل نقلیه در حال افزایش و مردم تحت فشار هستند. در شرایط فعلی نمایندگان باید بین مردم باشند.

نقوی حسینی از عدم تعطیلی جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: نمایندگان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند چرا هفته آینده را تعطیل نکردیم تا نمایندگان به مساجد، گروه‌ها و اجتماعات بروند و با مردم صحبت کنند؟ ما مردم را در شرایط فعلی رها کرده‌ایم. در بازارها صدها اتفاق می‌افتد؛ راهپیمایی‌ها و اعتراضاتی شکل می‌گیرد و ما در صحن به دنبال سوال از وزرا هستیم. مردم نیازمند حضور نمایندگان بین خودشان هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقوی حسینی اظهار کرد: در مورد نظارت بر بازار به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفتم که جلساتی با مسئولان امر بگذارد؛ البته درخواست شما این است که این موضوع در سطح سران سه قوا مطرح شود که بنده آن را دنبال خواهم کرد.

لاریجانی در مورد عدم تعطیلی هفته آینده مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای پزشکیان خواسته بودم که نظر نمایندگان در این مورد را بپرسند؛ ایشان استمزاج گرفتند و متوجه شدند که نظر غالب نمایندگان این است که هفته آینده جلسه داشته باشیم. امروز نیز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز جلسه‌ای با وزرای اقتصادی برای پیگیری این موضوع خواهد داشت.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی اعتراضات اخیر

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی اعتراضات اخیر در موضوع افزایش قیمت بنزین خبر داد.

قاسم جاسمی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور مسئولانی از نیروهای انتظامی و نظامی و سایر مسئولان مربوطه به بررسی اعتراضات اخیر بعد از سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین خواهد پرداخت.

به گفته وی در این جلسه مسئولان گزارشی از اقدامات خود برای کنترل اعتراضات ارائه می‌کنند./ایسنا