به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از گویندگان قدیمی بخش خبری سازمان صداوسیما است که برخی از مهمترین اخبار ایران را او خوانده و هنوز خواندن خبر درگذشت حضرت امام(ره) با آن صدای بغض‌آلودش در خاطره‌ها مانده است. محمدرضا حیاتی دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی از سال 1360 از رادیو کار خودش را آغاز کرد؛ در بخش نمایشنامه‌های رادیویی فعال بود و در 2 تیرماه 1394 در سن 59 سالگی، پس از 34 سال گویندگی بازنشسته شد؛ با موافقت رئیس سازمان صداوسیما به ادامه گویندگی پرداخت.

باب حاشیه‌سازی و به گونه‌ای شوخی با حیاتی در فضای مجازی را همان جمله معروف "وزیر امور خارجه کشور «به سفر قطر کرد!» را باز کرده باشد. اما چندی پیش با جمله‌ خبری دیگری این حاشیه‌سازی ادامه پیدا کرد که در حین گزارش خبری در خصوص برگزیت، برای تشبیه شرایط بریتانیا در مواجهه با آن از اصطلاح "نشستن بر روی اره" استفاه کرد.

انتقادهایی که بیشتر متوجه لحن جمله خبری "حیاتی" شد و این گوینده خبر واکنش نشان داد و گفت که فقط خواننده این اخبار است و در این زمینه اختیاری ندارد که چه چیزی را بخواند یا نخواند.

دوباره حاشیه‌ها سراغ آقای گوینده رفت و این بار به ماجرای خواندن خبر در کلیپی تبلیغاتی برمی‌گردد؛ کار متفاوتی که "محمدرضا حیاتی" برای تبلیغ یک کمپین تبلیغاتی برای پیج اینستاگرامی انجام داده است که با این جمله هم شروع می‌شود: طوفانی سهمگین، اینستاگرام را در نوردید... مخاطب در زمان اشاره گوینده به کمپین متوجه می‌شود این خبرخوانی، تبلیغاتی است.

دیدن این کلیپ، حاشیه‌ها و ابهاماتی را به همراه داشته که محمدرضا حیاتی گوینده معروف خبر در این باره گفت : یکی از همکاران قدیمی با من تماس گرفتند و خواستند به استودیوشان بروم؛ به من گفتند یک کلیپی می‌خواهند بسازند و یک دقیقه اجرا کنم؛ برای من هیچ منفعت مالی و تبلیغاتی نداشت؛ به خاطر رفاقت 26 ساله‌ام، این کار را انجام دادم ؛ و البته کلیپ را دیدم هیچ حاشیه و بدی در آن ندیدم که به شخصیت حرفه‌ای، کاری و ذاتی من لطمه بزند.

او در پاسخ به این سؤال که گفته‌ می‌شود گویندگان خبر معمولاً جز حوزه کاری خود نباید در حوزه دیگری فعالیت داشته باشند این کلیپ تبلیغاتی ابهاماتی را در ذهن ایجاد کرد، توضیح داد: متأسفانه این مسئله واقعیت دارد که گوینده خبر در ایران نمی‌تواند در حوزه دیگری فعالیت داشته باشد؛ در صورتیکه در تمام دنیا گویندگان درجه یک برند و چهره می‌شوند و در زمینه‌های دیگر از آنها استفاده می‌کنند؛ عکس‌شان روی بیلبورد می‌رود و حتی در حوزه تبلیغات از آنها استفاده می‌کنند. در دنیا این کار را می‌کنند و در ایران اجازه نمی‌دهند. بارها به من پیشنهاد شده کت و شلوار بپوشید و هزینه سه سال کار گویندگی خبر من را هم می‌دهند اما قبول نکردم./تسنیم

منبع: تسنیم