به گزارش پایگاه خبری نشان :

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در سومین یادواره 38 شهید شهر کوت سید نعیم و کنگره شهدای بسیج ناحیه دشت آزادگان در مسجد صاحب الزمان(عج) اظهار داشت: وجود مقدس امیرالمومنین(ع) آنگاه که خداوند متعال توفیق کرامت فرمود و در روز غدیر به عنوان امام جن و انس معرفی کردند نگفتند که فزت‌ و رب الکعبه بلکه در شب نوزدهم‌ ماه رمضان هنگام توفیق شهادت فرمودند.

وی با اشاره به آیه قرآن «وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً» بیان کرد: شهادت جایگاهی است که در فرهنگ دینی اسلام بدیل ندارد به گونه‌ای که خداوند شهید را در ردیف انبیاء، صدیقین و صالحان قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که با جاری شدن اولین قطره خون شهید به زمین گناهان او بخشیده می‌شود، عنوان کرد: در عالم آخرت از میان انسان‌ها اگر بخواهند به دنیا برگردند احدی آرزوی برگشتن نمی‌کند و تنها شهید این آرزو را دارد تا یک بار دیگر بازگردد از آن جهت که لحظه ملاقات خداوند برای شهید شیرین است.

‌موسوی‌فرد گفت: امام راحل در 21 بهمن به امت اسلامی در حالی که حکومت وقت به دنبال کودتای نظامی بود، یک جمله فرمودند که همه به خیابان‌ها بریزند و کسی در‌ خانه نماند، علم غیب امام براساس آیه قرآن کریم «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ یَهْدِیهِمْ رَبُّهُم بِإِیمَانِهِمْ» است. این علم غیب ثمره ایمان و عمل خالص و صالح است که خداوند متعال به چنین شخصی نور می‌دهد و در سایه آن می‌تواند فراروی خود را ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: شهدای حادثه عاشورا هنگام حضور امام حسین(ع) بر بالای سر خود می‌گفتند که آیا به عهد و پیمان خود عمل کرده‌ام.

وی افزود: پیامیراکرم(ص) و اهل بیت(ع) بهترین الگو سیاستمداران و مسئولان در نظام مقدس اسلامی هستند و آنها نیز ابتدا خود و خانواده‌شان در خط مقدم بودند، مسئولان در دوران کنونی باید خود و خانواده‌شان در اولویت باشد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: اگر بناست‌ مسئولان حقوق نجومی دریافت کنند، آیا می‌توانند درد کارگری که چند ماه حقوق نگرفته باشد یا بنزین گران شود را درک کنند. مسئولان باید مثل طبقه ضعیف جامعه زندگی کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان در نظام مقدس اسلامی مثل طبقه متوسط زندگی کنند آن وقت طاغوت درون خود را نیز بیرون کرده‌ایم. ‌

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که باید فرزندانی ترتبیت کرد تا در هنگام دریافت مسئولیت مثل طبقه متوسط جامعه زندگی کنند، ادامه داد: در صورت تحقق این مسئله مردم امیدوار و دیگر در خیابان‌ها اعتراض نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که مردم در تمام چهل سال انقلاب سخت‌ترین فشارها را تحمل کردند چراکه امام آنها نیز اینگونه زندگی می‌کند، گفت: در چهل سال گذشته مردم تحریم‌ها را تحمل کرده و از این به بعد نیز تحمل می‌کنند. مردم سختی‌ها و فشارها را تحمل اما تبعیض‌ها و فساد در دستگاه اداری را تحمل نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اخوزستان با اشاره به تلاش‌ها برای کاهش فاصله طبقاتی عنوان کرد: معنای حضور مردم در صحنه‌ها و راهپیمایی اخیر عدم گله‌مندی نیست بلکه احساس که این بار دشمن از حضور مردم معترض و رنج دیده سوء استفاده کرده است./تسینم