به گزارش پایگاه خبری نشان :

بهترین روش برای حاجت روایی متوسل شدن به دعاها و ذکرهای خداوند و ائمه اطهار است. پیامبر اکرم نیز دعایی مجرب در رابطه با حاجت روایی به حضرت فاطمه آموختند و فرموند که احدی این دعا را نمی خواند مگر آنکه حاجت او برآورده شود. در قسمت زیر متن دعا که کسی آن را نمی خواند به نقل از پیامبر قرار داده ایم. برای آشنایی با آداب خواندن این دعا ما را در سایت نیک صالحی دنبال کنید.

دعا که کسی آن را نمی خواند

حضرت رسول خدا به حضرت فاطمه ی زهرا فرمودند که ای دخترم آیا می خواهی که به تو دعائی بیاموزم که آن را احدی نمی خواند مگر آنکه حاجت او برآورده شود و به برکت این دعا در تو هیچ سحری و هیچ زهری تاثیر نکند و بر تو هیچ دشمنی شماتت ننماید و شیطان متعرّض تو نگردد وخدای تعالی روی توجه خود را از تو باز ندارد و از تو رحمت خود را برطرف نکند و دعای تو را برنگرداند و همه ی حاجت های تو را برآورد. حضرت فاطمه فرمودند: بله ای پدر می خواهم. به درستی که این دعا در نزد من محبوب تر است از دنیا و آنچه در آن است.

حضرت رسول فرمودند این عبارات را بگو:

یا اعزّ مذکور و اقدمه قِدماً فی العزّ و الجبروت یا رحیم کل مسترحِم و مفزع کل ملهوف الیه یا راحم کل حزین یشکو بثّه و حزنه الیه یا خیر من سُئل المعرف منه و اسرعه اعطاء، یا من یخاف الملائکه المتوقّده بالنّور منه اسالک بالاسماء التی یدعوک بها حمله عرشک و من حول عرشک بنورک یسبّحون شفقَه مِن خوف عقابک و بالاسماء التی یدعوک بها جبرئیل و میکائیل و اسرافیل الّا اجَبتَنی و کشفتَ یا الهی کُربتی و سترتَ ذنوبی یا من امر بالصّیحه فی خلقه فاذا هم بالسّاهره یُحشرون و بذالک الاسم الذی احییتَ به العظام و هی رمیم، اُحی قلبی و اَشرح صدری و اصلِح شانی  حتما بخوانید چگونه حال و هوای دعا پیدا کنیم؟

دعایی مجرب برای حاجت روایی

ی ا من خصّ نفسه بالبقاء و خلق لبریّه الموت و الحیات و الفناء یا من فِعله قول، و قوله اَمر، و امره ماض علی ما یشاء اسالک بالاسم الذی دَعاک به خلیلک حین اُلقی فی النّار فدعاک به فاستجبت له و قلتَ یا نارُ کونی بردا و سلاما علی ابراهیم و بالاسم الذی دَعاک به موسی من جانب الطور الایمن فاستجبتَ له و بالاسم الذی خلقتَ به عیسی من روح القدس و بالاسم الذی تبت َ به علی داود و بالاسم الذی وهبتَ به لزکریا یحیی و بالاسم الذی کشفتَ به عن ایوب الضرّ و تبت

َ به علی داود و سخّرتَ به لسلیمان الریح تجری بامره و الشیاطین و علّمتَه منطق الطیر و بالاسم الذی خلقتَ به العرش و بالاسم الذی خلقت َ به الکرسیّ و بالاسم الذی خلقتّ به الرّوحانییّن و بالاسم الذی خلقت به الجن و الانس و بالاسم الذی خلقتَ به جمیع الخلق و بالاسم الذی خلقتَ به جمیع ما اردتَ من شیء بالاسم الذی قدَرتَ به علی کل شی اسالک بحق هذه الاسماء الّا ما اعطیتنی سوءلی و قضیتَ حوائجی یا کریم. ( مهج الدعوات و منهج العبادات،ص ۱۳۹).

دعا برای رفع مشکلات و گرفتاری ها

هرکه این دعا را (برای رفع گرفتاری و مشکلات) صد مرتبه بخواند و دعایش اجابت نشود، پس‌ مقاتل را لعنت کند و آن دعا این است:

«إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجا عَاجِلا غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»

مشرق نیوز