به گزارش پایگاه خبری نشان :

رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: مردی جوان با مراجعه به این پلیس از فردی ناشناس به دلیل کلاهبرداری 80 میلیون ریالی اعلام شکایت کرد و کارشناسان رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ "حشمت سلیمانی" اضافه کرد: با آغاز تحقیقات کارشناسان این پلیس، مشخص شد که شاکی مدتی با این فرد که خود را خانمی جوان به نام الهام و متقاضی ازدواج معرفی کرده بود آشنا و طی این آشنایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام گرفت وعده ازدواج بین طرفین مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در مدت این آشنایی، فرد ناشناس به بهانه‌های مختلف حدود 80 میلیون ریال از شاکی پرونده دریافت و بعد از سپری شدن مدت ‌زمانی طولانی، شاکی متوجه رفتارهای مشکوک مخاطب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با شکایت این فرد و در انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم این پرونده که مردی میانسال و ساکن یکی از شهرستان های استان بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فارس بیان داشت: متهم در ابتدای امر و در تحقیقات مقدماتی به ‌عمل ‌آمده کاملاً منکر عمل مجرمانه خود شد اما پس از مواجه‌ شدن با ادله و مستندات به ‌دست ‌آمده لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی افراد با جعل هویت، مانند تغییر نام و جنسیت خود در این فضا، همیشه در کمین بوده و هدف آنان

چیزی جز فریب و سوء استفاده از افراد دیگر نمی باشد و لذا از کاربران درخواست می شود اطلاعات شخصی خود را در این فضا با دیگران به اشتراک نگذارند./رکنا