به گزارش پایگاه خبری نشان :

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی پ درباره آنفلوانزا گفت: این بیماری در بیشتر مواقع خطرناک است و حتی می‌تواند منجر به مرگ افراد می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: بیماری واگیر آنفلوانزا و سرماخوردگی با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. معمولا سرماخوردگی بدون تب یا با تب پایین است اما در آنفلوانزا تب به طور ناگهانی شروع و مدت بیشتری در بدن می‌ماند.

حاج محمد خانی تصریح کرد: در طب سنتی نیز راهکار‌هایی برای کمک به درمان آنفلوانزا وجود دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند؛ البته درمان افراد دارای بیماری‌های خاص باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.

او بیان کرد: برای برطرف کردن خشکی هوا از دستگاه‌های بخور‌ استفاده کنند. همچنین افراد می‌توانند؛ ظروف مسی را از سرکه پر کنند و در چند نقطه منزل قرار دهند. این کار باعث لطیف شدن هوا و کم شدن فعالیت ویروس‌ها در هوای منزل می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد می‌توانند از بخور گیاهان برگ درخت اکالیپتوس، پوست خشک شده پیاز قرمز، اسانس نعناع، بخورشلغم استفاده کنند. همچنین برای تاثیر بیشتر می‌توانند از معجون شلغم و ترب سیاه  استفاده کنند؛ به این ترتیب که ابتدا داخل شلغم و ترب سیاه را گود کرده و عسل را درون آن ریخته و پس از لعاب هر دو ساعت یک قاشق از آن را میل کنند.

محمد خانی تصریح کرد: یکی دیگر از راهکار‌های مقابله با آنفلوانزا استفاده مکرر از دمنوش گیاهان بومادران، پرسیاوش، آویشن، عناب و پوست درخت بید است؛ افراد می‌توانند برای تهیه این دمنوش، این گیاهان را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و سه برابر نسبت همه گیاهان ساقه، برگ و گل گیاه اکیناسه (سرخارگل) را پس از کوبیدن به آن اضافه کنند و روزانه ۳ قاشق در سه لیوان آب جوشانده و پس از ده دقیقه دم، صاف کنند و هر وعده یک لیوان میل کنند. همچنین افراد می‌توانند تفاله این دمنوش را بخور کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد با چرب کردن بدن با روغن‌هایی، چون روغن زیتون می توانند این ویروس را سریع‌تر از بدن خارج کنند. افراد می‌توانند روغن را به ناحیه شکم، روزانه دو بار قبل از غذا انجام دهند.

او افزود: کودکانی که به آنفلوانزا دچار شده اند با مصرف دمنوش گل بنفشه و عرق بید، به بهبودی بیماری کمک کنند اما برای گلودرد، تنگی نفس، گرفتگی صدا می‌توان از گیاهانی مانند نشاسته، قدومه شیرازی، به دانه، تخم مرو، کتیرا و صمغ عربی استفاده کرد. افراد می‌توانند این گیاهان را به صورت تکی و یا با ترکیب چند دمنوش با هم روزانه، پس از دم کردن و لعاب دادن میل کنند. این گیاهان برای درمان آنفولوانزا مفید است.

محمد خانی تصریح کرد: افراد می‌توانند از گیاهان بابونه، مرزنجوش، گل گاوزبان، آویشن، میوه نسترن ، تخم گشنیز، گل گندم، قنطوریون، پونه، آقطی به صورت ترکیبی مخلوط کرده و و در صورت مشاهده آنفلوانزا در بدنشان این دمنوش را روزی دو بار یک قاشق از آن را در یک لیوان آب دم و میل کنند.

او بیان کرد: استفاده مرتب از شربت آبلیمو تازه و عسل همراه با آب ولرم برای پیشگیری از آنفلوانزا مفید است./باشگاه خبرنگاران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان