به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرگزاری فارس: حوالی ساعت 22 مورخ 17 تیرماه سال جاری در خیابان گلشهر گرگان ابتدای گلشهر دوم ناگهان صدای انفجار از داخل یک خودروی «سراتو» با چند سرنشین شنیده و پس از آن خودرو پس از طی مسیر کوتاهی در ابتدای گلشهر چهارم دچار حریق شدید شد که بر اثر این حادثه راننده خودرو «سعید روحی نژاد» 34 ساله که دارای مغازه طلافروشی در خیابان امام خمینی (ره) گرگان جان خود را از دست داد.

 «محمدرضا روحی‌نژاد» پدر وی که سرنشین جلو بوده نیز با وجود آسیب‌دیدگی و جراحت اما وضعیت مساعدی داشته و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شد.

پس از پنج ماه فعالیت اطلاعاتی و پلیسی که توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی گلستان رخ داد، مشخص شد داماد خانواده که وی نیز از طلافروشان بنام و سرشناس شهر بوده با همدستی فردی اقدام به این عمل مجرمانه زده است که بلافاصله توسط پلیس آگاهی گلستان دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص آخرین جزئیات این پرونده اظهار کرد: یکی از دلایل احتیاط ما در اطلاع‌رسانی در روزهای نخست وقوع این پرونده، ایجاد حس آرامش و امنیت برای شهروندان و سیر موثر تحقیقات در دستگیری متهم یا متهمان احتمالی بود.

مجتبی مروتی با تکذیب فوت موتورسوار در این حادثه بیان کرد: این حادثه تنها یک فوتی داشته که آن هم راننده خودرو یعنی «سعید روحی‌نژاد» بوده و پدر مقتول و دوستش که در خودرو حاضر بودند مجروح شده که در مراکز درمانی با پیگیری پزشکان و کادر درمانی بیمارستان درمان شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های روابط مقتول و خانواده وی و استفاده از شگردهای پلیسی مشخص شد متاسفانه داماد خانواده که طلافروش بوده به دلیل اختلافات مالی و رقابت‌های کاری در این اقدام جنایتکارانه نقش دارد که تحت رصد پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: این فرد سعی داشت با انتشار شایعه فعالیت مقتول در امور مربوط به میراث فرهنگی و کشف عتیقه اذهان عمومی و پلیس را به سمت دیگری منحرف کند که هوشیاری کارآگاهان اجازه نداد روند پرونده به سمت دیگری منحرف شود و در ادامه مستندات محکم پلیس، همدستی فرد دیگری با داماد خانواده را در این پرونده جنایی مشخص کرد.

مروتی گفت: بلافاصله با هماهنگی مرجع قضایی همدست داماد خانواده که نقش مهمی در جایگذاری ماده انفجاری در زیر صندلی خودروی مقتول داشته شناسایی و دستگیر شد.

r4dc914B1Yto

* بدهی و رقابت با برادر خانم انگیزه اصلی قتل

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: در اعترافات متهمان و بررسی‌های انجام شده مشخص شد داماد خانواده رقابت کاری شدیدی با مقتول داشته که در بازار هم حدود دو کیلوگرم طلا بدهکاری به بازار داشته و در این امور حتی از مقتول نیز برای جبران بدهی‌ خود کمک گرفته و از وی طلا می‌گرفته است.

مروتی گفت: متاسفانه همین مسائل و حس رقابت‌های منفی که به وجود آمده بود باعث شد تصمیم به قتل وی بگیرد و چون به همه اطلاعات و روابط برادر همسرش اطلاع داشته، فردی را که از دوستان قدیمی خود بوده را با وعده پرداخت 130 میلیون تومان وجه نقد تطمیع می‌کند که نسبت به قتل «سعید روحی‌نژاد» اقدام کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه فرد مورد نظر هم به دلیل بیکار بودن و محتاج بودن به وجه نقد این پیشنهاد را قبول می‌کند و داماد خانواده، خودروی «سراتو» مقتول را از وی می‌گیرد و دوستش در یکی از روستاهای استان مواد منفجره دست‌ساز غیرصنعتی را در زیر صندلی راننده خودرو جای‌گذاری می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان با بیان اینکه بعد از دو روز از جای‌گذاری مواد منفجره در خودرو این حادثه رخ داد، در پاسخ به این سوال که آیا انفجار با کنترل از راه دور رخ داده و اینکه آیا نیت قاتل از بین بردن کل افراد خانواده بوده یا فقط قصد به قتل رساندن «سعید» را داشته است، گفت: کسی که مواد منفجره را تهیه و جاسازی می‌کند درباره نحوه استفاده از آن هم تصمیم می‌گیرد و به دلیل اینکه هنوز پرونده تکمیل نشده نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را بیان کنیم.

مروتی اضافه کرد: برداشت ما بر این است که انگیزه قاتل از بین بردن مقتول و پدرش بوده چون زمانی که متوجه حضور فرد دیگری در خودرو شدند می‌توانستند اقدام را متوقف کنند اما چون جاسازی مواد منفجره زیر صندلی راننده بوده هدف اصلی «سعید» بوده است.

وی با بیان اینکه دوست داماد خانواده بارها از اجرای این اقدام منصرف شده بوده است، گفت: وی در اعترافاتش بیان کرد هر باری که به داماد خانواده پشیمانی خود را اعلام می‌کرده، داماد خانواده وی را تهدید می‌کرد که 130 میلیون تومان پول گرفتی و باید سریع‌تر «سعید» را از بین ببری و متاسفانه در نهایت این جنایت رخ داد.

گفتنی است، پرونده همچنان در اختیار پلیس آگاهی است که پس از تکمیل شدن تحقیقات برای پیگیری قضایی به مرجع قضایی ارسال خواهد شد./فارس