به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش فارس، سرهنگ موسوی‌پور نماینده پلیس راهور در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: روزانه 1100 تا 1200 خودرو به دلیل ایجاد آلایندگی جریمه می‌شوند و همین‌طور 150 خودرو هم فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام می‌شود.

وی افزود: پلیس راهور برای اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل و همین‌طور ممنوعیت تردد کامیون‌ها آمادگی لازم را دارد.

در ادامه شاهسوند نماینده وزارت بهداشت در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران نیز اظهار داشت:‌ شاخص آلایندگی هوا در روز گذشته و در منطقه پیروزی به 208 رسیده بود و دو ایستگاه دیگر نیز نزدیک به این عدد بودند.

وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلایندگی هوا بسیار خطرناک است و درخواست می‌کنیم که اقدامات لازم در جهت کاهش منابع آلاینده اتخاذ شود.

در ادامه این جلسه محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار تهران نیز گفت: تعطیلی مدارس یا هرگونه اقدام دیگر در خصوص کاهش آلودگی هوای استان تهران برعهده استاندار و یا معاون آن است که باید اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند و در جلسه امروز نیز مصوب شد که تمامی مقاطع تحصیلی در استان تهران به غیر از دماوند، پردیس و فیروزکوه فردا در هر دو مقطع تحصیلی تعطیل است و کامیون‌ها ممنوعیت تردد تا اطلاع ثانوی دارند و همین‌طور هرگونه فعالیت عمرانی در استان تهران ممنوع است.

وی افزود: فعالیت معادن شن و ماسه و نظیر آن نیز در استان تهران باید تا اطلاع‌ثانوی تعطیل شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کر‌د‌:‌تمامی مسابقات ورزشی از جمله مسابقات لیگ فردا لغو شد و مؤسسات آموزش عالی (دانشگاه‌ها) فردا تعطیل هستند و همین‌طور طرح زوج و فرد نیز از درب منازل اجرایی می‌شود.

در ادامه این جلسه رستگاری معاون پایش محیط زیست استان تهران گفت: ماکزیموم میزان آلایندگی هوای استان تهران 183 و میانگین آن 156 بوده است البته در بعضی از مناطق نیز هوا سالم گزارش شده است.