به گزارش پایگاه خبری نشان :

احتمالا خیلی از بچه‌های ۱۰ ساله همه دنیا دغدغه مدرسه و کلاس درس داشته‌ باشند، اما ماجرای «دنگ‌وان» در یکی از روستاهای ویتنام فرق می‌کند، او بعد از اینکه هر دو والدینش را از دست داده، حاضر نشده برای زندگی پیش مادربزرگش در روستای دیگری برود و خودش به تنهایی در یک خانه چوبی زندگی می‌کند!

دنگ‌وان وقتی خیلی کودک بوده مادرش را از دست می‌دهد، پدرش هم که برای کار به شهرهای دیگر رفته بوده، در تصادف جان خودش را از دست می‌دهد، او برای زندگی قبول نمی‌کند پیش مادربزرگش در یکی دیگر از روستاها برود، از طرفی فرزندخوانده کسی هم نشده و از آن زمان خودش به تنهایی زندگی می‌کند. 

او در همه این مدت حتی یک روز از مدرسه‌اش را هم از دست نداده و هر روز با دوچرخه سر کلاس حاضر می‌شود، بعد از برگشت از مدرسه به کارهای خانه و باغچه می‌رسد که سبزیجات کاشته تا بتواند با آن‌ها غذا داشته باشد. 

او با اینکه از پس همه کارهایش برمی‌آید، اما برای برخی مواد غذایی از جمله برنج به سخاوت همسایه‌ها نیاز دارد، اما سبزیجات و شاخه‌های بامبو از چیزهایی‌ست که خودش برداشت می‌کند. 

iwbIAKiuzWAB

 

با وجود اینکه به نظر می‌رسد او در انجام کارهای شخصی‌اش موفق عمل کرده، اما مقامات محلی بابت شرایط او هشدار داده‌اند و گفته‌اند باید بابت وضعیت او تصمیم ‌گیری شود. 

خبر زندگی تنهایی او به همراه ویدئو و عکس‌هایش را معلم مدرسه که از شرایط او کاملا خبر دارد، در فضای مجازی منتشر کرده و از زمان انتشار آن‌ها، افراد زیادی برای کمک به او اعلام آمادگی کرده‌اند، اما هنوز معلوم نیست شرایط دنگ‌وان به چه شکل می‌شود. /مهر

منبع: مهر