به گزارش پایگاه خبری نشان :

 23 شهریور ماه امسال شخصی با مراجعه به دادسرای ناحیه 27 تهران از فقدان برادر 68 ساله‌اش خبر داد و نسبت به طرح شکایت اقدام کرد که پرونده برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امورجنایی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی به کارآگاهان گفت: حدود 3 ماه است که برادرم به منزل نیامده و به علت اعتیادی که داشت بیشتر اوقات در خودرو خود استراحت می‌کرد اما نخستین دفعه است که به مدت طولانی از او بی‌خبریم.

با توجه به اظهارات شاکی، پرونده تحت عنوان "فقدان با ظن به جنایت" برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم معاونت مبارزه با جرائم جنایی قرار گرفت.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات، اقدام به ثبت دستور توقیف خودرو فقدانی کرده و در 27 شهریور خودروی فقدانی توسط پلیس کاشان کشف شد.

کارآگاهان در بررسی خودروی مکشوفه با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روشهای علمی کشف جرم و با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، موفق به شناسایی هویت فردی به نام مجید (45 ساله مجرد) شدند که ساکن زنجان بود.

کارآگاهان با انعکاس اطلاعات آمده به دست آمده به بازپرس پرونده راهی محل سکونت وی شده و در مراجعه به محل مذکور متوجه ترک محل سکونت توسط مجید و فرار وی به یکی از شهرهای جنوبی کشور (هرمزگان) شدند.

با تجمع اطلاعات به دست آمده، ظن به وقوع جنایت در این پرونده بیشتر شد که کارآگاهان بلافاصله با هماهنگی قضایی راهی هرمزگان شدند.

در نهایت مخفیگاه مجید در یکی از روستاهای استان هرمزگان شناسایی و وی در تاریخ 4 آذر دستگیر شد.

متهم در همان بدو دستگیری به قتل داود اعتراف کرد و گفت: از سالها پیش با مقتول دوست بودم؛ روز حادثه به همراه هم به منزل ما آمدیم و پس از مصرف موادمخدر با توجه به اینکه مبلغ سه میلیون تومان از وی طلب داشتم خواستم که بدهی خود را پس دهد اما داود شروع به سرو صدا و فحاشی کرد.

وی افزود: وفتی داود به خانواده‌ام ناسزا گفت، عصبانی و با وی درگیر شدم؛ حین درگیری با شیء سنگینی که در اتاق بود، چند ضربه به سرش زدم و او به زمین افتاد.

این متهم ادامه داد: بعد از چند لحظه متوجه فوت داود شدم که برای خلاص شدن از دست جنازه، جسد داود را در باغچه منزلمان دفن کردم، به سرعت نقشه خود را عملی کرده و با کندن گودالی به عمق نیم متر جسد داود را دفن کردم.

مجید به کارآگاهان گفت: با خودرو مقتول شبانه راهی کاشان شدم اما بعد از ترس شناسایی شدن توسط پلیس، خودروی مقتول را در کاشان رها کردم، کارآگاهان با توجه به اظهارات متهم به روستای محل جنایت مراجعه کرده و پس از حفر محل اعلامی توسط قاتل، ضمن کشف جسد داود، آن را به تهران منتقل کردند.

سرهنگ علی گودرزی؛ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: متهم با توجه به اقرار صریح به قتل داود و کشف جسد مقتول، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 جنایی تهران به منظور تحقیقات تکمیلی و با توجه به تغییر عنوان پرونده از فقدان به قتل در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی به شهروندان توصیه کرد با یادگیری مهارتهای کنترل خشم و مدیریت هیجانات منفی از بروز قتلهای ناشی از نزاع و درگیری جلوگیری کنند./تسنیم