به گزارش پایگاه خبری نشان :

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان اظهار داشت: نقش افسران جنگ اقتصادی در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور نقشه دشمن را نقش بر آب کرده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: سخنان رهبر معظم انقلاب منشوری برای همه ما بود و وظیفه دولت، فعالان اقتصادی و مردم را مشخص کرد و حجت بر همه تمام شد، بنابراین دولتمردان باید تولید را تسهیل کنند.

وی با انتقاد از دلالی در کشور گفت: حق‌العمل جابجایی، قانونی و منطقی است اما نباید بازار به دست دلال بیفتد، سازمان‌های حمایتی از تولیدکننده و مصرف کننده وظیفه‌شان این است که با دلالی مقابله کنند.

بروکراسی سنگین اداری موجب فساد می‌شود

رئیسی با تاکید بر این که کار اقتصادی نیاز به امنیت دارد و فعالان اقتصادی می‌توانند نخستین مدعیان برخورد با ناامن‌کننده‌ها باشند؛ عنوان کرد: هیچ فعال اقتصادی و هیچ کاسبی آمادگی رشوه دادن ندارد، مگر این که مواجه شود با بروکراسی سنگین اداری که کار دو روزه را دو ماهه انجام می‌دهد و کارآفرین را از کارآفرینی و سرمایه‌گذار را از سرمایه‌گذاری پشیمان می‌کند.

وی افزود: ساز‌و‌کارهای زیادی داریم که باید بتوانند تسهیل کننده تولید باشند، از مدیر جسور و شجاع که در وضعیت تحریم نمی‌گذارد کارخانه تعطیل شود حمایت می‌کنم و این مدیر باید برای مردم شناخته شود به عنوان کسی که در سخت‌ترین شرایط نگذاشت تولید بخوابد.

رئیسی با تأکید بر اینکه برای رونق تولید هر کسی مسؤولیتی دارد، اظهار کرد: اگر همه کسانی که مأموریت دارند درست عمل کنند، دشمن را ناامید خواهیم کرد؛ به همکارانم گفتم استفاده از نظر متخصصان خلاف شان قاضی نیست که صحبت‌های یک کارشناس اقتصادی را بشنود، چه تحت عنوان هیأت منصفه باشد چه نباشد.

رئیس دستگاه قضا اذعان کرد: بعضی از ترک فعل ها خسارت بیشتری از انجام فعل دارد، این که کاری در زمان خودش انجام نمی‌شود، حتما قابل پیگیری هست.

وی با اشاره به موضوع مالیات تصریح کرد: با حضور نمایندگان اداره مالیات و وزارت اقتصاد مسأله تبعیضی که نمایندگان فعالان اقتصادی مطرح کردند، بررسی شود.

رئیسی در پاسخ به مطالبی که نمایندگان تولیدکنندگان در این جلسه عنوان کردند، اظهار داشت: «ربح مرکب» در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است و در جلسه آینده نکات مطرح شده را مدنظر قرار خواهیم داد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه جلسه با دستور به رئیس کل دادگستری استان برای تشکیل شورای حل اختلاف اقتصادی با حضور ریش سفیدان این حوزه، اظهار کرد: در این شورا مسائل پیش از آنکه به دادگاه برسد، عنوان شود و اختیارات لازم را هم خواهیم داد تا موضوعات را حل کنند.

رئیسی با بیان اینکه شعب دادرسی افزایش پیدا خواهند کرد تا اطاله دادرسی کمتر شود، گفت: گزارشی هم که امروز داده شد نشان می داد که این اتفاق در حال انجام است.

رئیس قوه قضائیه با بیان این که قاچاق خنجری است بر رونق تولید، تصریح کرد: منظور من از قاچاق به صورت کانتینری است، لزوم ممنوعیت ورود کالاهایی که در داخل وجود دارد و تولید کننده باید بداند که واردات تولیدش را کم رونق نمی‌کند، رونق تولید وقتی محقق خواهد شد که این موارد همه در کنار هم اتفاق بیفتد./ فارس

منبع: فارس