به گزارش پایگاه خبری نشان :

لیل باب گربه‌ مشهور اینترنتی به علت بیماری جان باخت.

مایک بریداوسکی صاحب لیل باب اعلام کرد که این گربه که هنگام مرگ هشت سال داشت، به دلیل عفونت ماندگار و شدید استخوان، جان خود را از دست داده است.

وی اعلام کرد: با آن که می‌دانستیم حال خوشی ندارد، انتظار نداشتیم به این زودی و ناگهانی بدون هیچ هشداری بمیرد. درواقع معتقدم با خواست خودش تصمیم گرفت که بدن در حال احتضارش را ترک کند تا خانواده ما مجبور نباشد خودش چنین تصمیم دشواری بگیرد.

شهرت لیل باب به خاطر قیافه عجیب او بود. برای مثال، زبانش همیشه از دهانش آویزان بود و پاهایش کوتاه‌تر از معمول بود. شماری ناهنجاری‌های ژنتیکی داشت که او را موضوع تحقیق دانشمندان، و هم‌چنین در اینترنت مشهور کرده بود.

باب، نوزاد گربه ولگردی بود که در ایندیانا پیدا شد و کسی حاضر نبود سرپرستی‌اش را به عهده بگیرد، تا آن که سرانجام بریداوسکی سرپرستی‌ او را به عهده گرفت و خیلی زود اقدام به همرسانی عکس‌های او در فضای مجازی کرد.

بریداوسکی بعدها در مورد علت این کارش گفت: خیلی افتخار می‌کردم که چنین گربه‌ای دارم و واقعاً به نظر من جالب‌ترین مخلوقی بود که دیده‌ام.

باب پس از آن که عکس‌های او در سال ۲۰۱۱ در تامبلر و ردیت انتشار یافت، مشهور شد و با میلیون‌ها دنبال‌کننده در اینستاگرام و فیسبوک، محبوبیت گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی به دست آورد.

شهرت اینترنتی‌ ‌باب سبب شد که به برنامه‌های تلویزیونی و اجراهای موسیقی راه یابد. کتابی هم به نام او منتشر شد، و ستاره فیلم مستندی نیز به نام لیل باب و دوستان، در باره‌ پدیده گربه‌های مشهور شد.

 بریداوسکی با استفاده از محبوبیت این گربه، به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مؤسسات خیریه حمایت از حیوانات پرداخت.

لیل باب دومین گربه مشهور در اینترنت بود که امسال عمرش به پایان رسید. در ماه مه گذشته نیز گربه‌ای به نام گربه اخمو در هفت‌سالگی مرد./فرارو

5Jckkbh4igSM

L4PT5cnU4GYB