به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدارس برخی استان ها فردا چهار شنبه ۲۰ آذر به دلیل جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا و برودت هوا تعطیل است.

به علت ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف و باران در برخی استان ها و همچنین شیوه آنفلوآنزا برخی از مدارس فردا چهارشنبه ۲۰  آذر تعطیل هستند. 

در ادامه به بیان اسامی آنها می پردازیم:

مدارس آذربایجان غربی تعطیل هستند

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به برودت شدید هوا در شهرستان چالدران و جلوگیری از شیوع بیمارهای فصلی، مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول تحصیلی این شهرستان چهارشنبه ۲۰ آذر در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل هستند.

مدارس لوشان تعطیل است

فرماندار رودبار اعلام کرد: برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا، مدارس پیش دبستانی، دوره اول و دوم ابتدایی شهر لوشان چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.

مدارس اردبیل تعطیل شد

به دلیل تداوم برودت هوا و نیز جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلونزا تمام مقاطع تحصیلی اردبیل چهارشنبه این هفته تعطیل است.

مدارس بیجار تعطیل هستند

با توجه به سرمای هوا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مدارس شهری و روستایی همه مقاطع تحصیلی شهرستان بیجار چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.

مدارس ابتدایی بجنورد فردا تعطیل است

مدارس ابتدایی شهرستان بجنورد فردا چهارشنبه به دلیل پیشگیری از بیماری آنفلوانزا تعطیل است.

 
 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی ٬ طی هماهنگی با فرمانداری  شهرستان بجنورد، جهت پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا، فردا چهارشنبه 20 آذر 98 تمام مدارس مقطع ابتدایی شهری و روستایی در نوبت صبح و بعد از ظهر  شهرستان بجنورد تعطیل اعلام می‌گردد.

هم‌چنین بر اساس اعلام این اداره‌کل٬ مدارس کلیه مقاطع در شهرستان جاجرم نیز امروز برای پیشگیری از بیمار آنفلوانزا تعطیل شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس خطرناک آنفلوانزا در استان خراسان شمالی، اظهار داشت: تا کنون 18 مورد مرگ مشکوک به آنفلوانزا در خراسان شمالی داشتیم که آزمایش 8 مورد مثبت بوده است.

هاشمی تصریح کرد: موج بستری‌ها در مراکز درمانی بر اثر این بیماری هم در این هفته کاهش یافته است. نگرانی از بابت این بیماری در استان نداریم و با روش‌های پیشگیری ساده آنفلوانزا قابل کنترل است. 

مدارس گلستان چهارشنبه تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تعطیلی مدارس گلستان در تمام مقاطع تحصیلی برای روز چهارشنبه خبر داد.

احسان گوهری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: با توجه به تصمیم کارگروه سلامت گلستان به منظور لزوم تعطیلی مداری گلستان در روز چهارشنبه، مدارس استان در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و عصر روز چهارشنبه 20 آذر ماه جاری تعطیل است.

وی ادامه داد: این تصمیم توسط کارگروه سلامت استان گلستان به منظور پیشگیری از شیوع آنفولانزا گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص تعطیلی مدارس در نوبت عصر امروز گفت: با توجه به اینکه کارگروه ساعتی تشکیل جلسه داد و برای این موضوع تصمیم گرفت که ساعت رفتن به مدارس در شیفت عصر امروز بود، شیفت عصر را تعطیل اعلام نکردیم اما به مدارس تاکید شد در صورتی که دانش‌آموزی به مدرسه نیامد نسبت به غیبت این دانش‌آموز سخت‌گیری صورت نگیرد.

گوهری‌راد درباره تعطیلی مدارس در هفته آینده بیان کرد: تاکنون برای هفته آینده تصمیمی اتخاذ نشده و در صورت تصمیم‌گیری اعلام خواهد شد و این تصمیم توسط کارگروه سلامت استان اتخاذ خواهد شد.

لازم به ذکر است، مدارس استان گلستان از روز یکشنبه تا نوبت صبح امروز نیز به دلیل پیشگیری از شیوع آنفولانزا در گلستان تعطیل شده بود.

بر اساس این گزارش تاکنون فوت 9 نفر بر اثر آنفولانزا در استان گلستان قطعی اعلام شده و یک هزار و 80 نفر در استان با اظهار دارا بودن بیماری آنفولانزا یا علائم نزدیک به آن در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 25 درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده از این تعداد بیمار آنفلوآنزا مثبت بوده که در یک نمودار آماری به این معنی است که از هر چهار نفر یک نمونه مثبت بوده است.