به گزارش پایگاه خبری نشان :

سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر اینکه باید به مسئله فساد به عنوان یک مشکل اساسی در هر شرایطی توجه کرد و این یک مسئله عام است و تک بعدی نیست گفت: یکی از ریشه های فساد وجود یا شکل‌گیری نمونه بد است.

وی افزود: نباید به نمونه‌های بد بی‌توجه بود و باید هر وقت این نمونه‌ها را در جامعه دیدیم، برای برخورد ریشه‌ای با آن احساس وظیفه کنیم.

میرسلیم با اشاره به فقدان توجه به ابعاد فساد و ویژگی های آن تصریح کرد: وقتی فساد اتفاق افتاد نباید به آن دامن زد و ما اصلی با عنوان عدم اشاعه فاحشه داریم و باید روش به گونه ای نباشد که وقتی موضوعی را مطرح می کنیم آنچه زشت و ناپسند است شایع کنیم که سرایت پیدا کند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: همچنین باید به گونه‌ای انجام گیرد که به نوعی تبلیغ برای روش توأم با فساد محسوب نشود.

میرسلیم با بیان اینکه نمی‌توان به چراغ خطر شکل‌گیری فساد بی‌توجه بود تصریح کرد: باید حساسیت به خرج داد و آن را به عنوان یک هشدار تلقی کرد. هر جا که در جامعه می بینیم رگه‌هایی از فساد شکل گرفته نباید به آن بی توجه باشیم و باید هشدار داد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم برخورد با مفسدان به عنوان یکی از عوامل افزایش فساد خاطرنشان کرد: کسی که فساد کرده باید مشمول برخورد جدی قرار گیرد. تازه ما می بینیم که یک رئیس قوه قضائیه آمده که می‌گوید «می خواهم با فساد برخورد کنم و هرکس که با این کار ممانعت کند ما به مردم می گوییم».

وی با بیان اینکه سالیان سال است آنهایی که دست اندرکار فساد بودند، کارشان را کرده‌اند و لفت و لیس هایشان را انجام داده‌اند و اختلاس هایشان را کرده اند و سرمایه‌ها ایشان را از کشور بیرون کرده‌اند و خانه و آپارتمان که سهل است؛ برای خود قصر هم خریده‌اند، گفت: چون با این افراد برخوردی صورت نگرفته، تسری پیدا کرده و یکی از عوامل گسترش فساد عدم برخورد با مفسدان است.

میرسلیم با اشاره به استفاده از ضعف‌ها و نواقص و تناقض‌های موجود در مقررات و آیین‌نامه‌های کشور اظهار داشت: متاسفانه مجموعه قوانین ما از لحاظ تعدد به گونه‌ای است که اگر هر اقدامی بخواهید انجام دهید برای توجیه کردن شما می توانید یک ماده قانونی پیدا کنید.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف بزرگ در جمهوری اسلامی این است که قوانین متعدد منقح شود، تصریح کرد: با شرایط کنونی برخورد ما با فساد ضعیف می شود و مشکل پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که با مسئله فساد درگیر می‌شوند، ماموران، کارمندان، مجریان و ضابطان را آلوده می‌کنند گفت: این افراد وقتی در منافع نامشروع سهیم شدند حداقل این است که در برابر فساد ساکت می‌شوند.

میرسلیم در پایان با بیان اینکه شرط اول زمام‌گیری توجه به جانشین پروری است، گفت: باید جوان آنچه را که کسب کردنی است کسب کند و خود را به جایگاه مدیریت برساند./فارس