به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از مایندبادی‌گرین، یافته‌های یک پژوهش تازه در جورنال کالج آمریکایی پزشکی قلب منتشر شده و نشان می‌دهد آنها که دست‌کم چهار بار در هفته از فلفل تند استفاده می‌کنند، خطر مرگ‌شان کمتر از کسانی است که فلفل جایی در وعده‌های غذایی‌شان ندارد.

دانشمندان عادت‌های غذایی و شیوه زندگی بیش از ۲۲ هزار نفر از ساکنان منطقه مولیزه ایتالیا را مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند کسانی که دست‌کم چهار مرتبه در هفته فلفل تند می‌خورند، ۴۰ درصد کمتر از دیگران به حمله قلبی مبتلا می‌شوند و در نهایت از دنیا می‌روند. استفاده از فلفل در غذا باعث می‌شود خطر مرگ ناشی از بیماری‌های مغزی و عروقی از جمله سکته بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد و خطر مرگ ناشی از هر نوع بیماری دیگر ۲۳ درصد کمتر شود.

ماریالورا بوناچو، پژوهشگر ارشد این تحقیق معتقد است جدا از داشتن هر نوع عادت غذایی، خوردن فلفل برای بدن مفید است و آثار پیشگیرانه دارد. در واقع، حتی کسانی که از رژیم سالم مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند یا غذاهایی کمتر سالم می‌خورند، می‌توانند با افزودن فلفل به وعده‌های غذایی خود خطر مرگ به اندازه‌ای چشمگیر کاهش دهند. این موضوع جز ایتالیایی‌ها در مردم دیگر نقاط دنیا هم ثابت شده است.

در پژوهشی مشابه در سال ۲۰۱۷ پژوهشگران تاثیر استفاده از فلفل تند قرمز را بر میزان مرگ و میر آمریکایی‌ها بررسی کردند و به یافته‌هایی مشابه رابطه عادت غذایی با مرگ در اروپایی‌ها رسیدند. هر چند دقیق مشخص نشد این رابطه صرفا به خاطر استفاده از فلفل تند در وعده‌های غذایی است یا خوردن ادویه‌های تند و تیز دیگر هم می‌تواند تاثیری مشابه بر کاهش میزان مرگ آمریکایی‌ها داشته باشد.

به عقیده دانشمندان، وجود ماده‌ای به نام کپسایسین در فلفل‌های قرمز و سبز علت اصلی کم شدن مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی در افرادی است که فلفل تند می‌خورند. پیش‌تر تاثیر این ماده در بهبود سوخت و ساز بدن ثابت شده بود؛ ماده‌ای شیمیایی که روند چاقی را کند می‌کند و جلوی مرگ‌های مغزی و عروقی را می‌گیرد. افزودن گیاه و ادویه به وعده‌های غذایی حتی می‌تواند تاثیر فلفل را در تضمین سلامتی بیشتر کند./همشهری