به گزارش پایگاه خبری نشان :

در این مطلب قصد داریم راهکار‌هایی به شما توصیه می‌کنیم تا روند کاهش وزن‌تان سرعت بگیرد و شاداب و سلامت بمانید.

خوردن میان وعده قبل از خوردن غذا

مطالعات ثابت کرده است خوردن یک کاسه سوپ قبل از غذا به کنترل اشتها کمک می‌کند. وقتی منتظر هستید تا سوپ‌ شما خنک شود وادار می شوید که آهسته بخورید و مغز و هورمون‌ها و معده‌ی شما فرصت کافی برای هماهنگ سازی پیام «سیر شدن» پیدا خواهند کرد و زود تر از همیشه پیغام سیری را ارسال می کند.

غذا تند و فلفلی بخورید

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که غذا‌های تند را دوست دارید پس خبر خوبی برای‌تان داریم؛ خوردن غذا‌های تند و ادویه دار می‌تواند به طور موقت سرعت سوخت و سازتان را ۸ درصد بالا ببرد.علاوه بر آن خوردن غذای تند به کاهش سرعت خوردن غذا کمک می کند.

میان وعده‌های سالم میل کنید

سعی کنید در وعده های اصلی زیاد نخورید بلکه میان وعده را بیشتر بخورید زیرا اگر منتظر بمانید تا پیغام گرسنگی به مغز شما صادر شود در این ثورت امکان دارد بیشتر از حالت عادی بخورید و پر خوری کنید. و گرسنگی شما را وادار به تند تر غذا خوردن می کند که د این صورت میزان بیشتری می خورید . پس برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می شود میان وعده های نظیر بادام، تخم آفتابگردان، سیب، بیسکوئیت سبوسدار و پنیر کم چرب هر بک الی دو ساعت میل کنید.

خواب خود را تنظیم کنید

استراحت و خواب کافی برای عملکرد سالم بدن اهمیت بسیاری دارد. مطالعه‌ای نشان داد افرادی که خوب و منظم می‌خوابند، در رژیم غذایی خود ۶ درصد کمتر کالری مصرف می‌کنند.

دمنوش و چای زیاد بنوشید

در زمان هایی که احساس تشنگی می کنید، آب بنوشید. ولی این موجب نشود که در غیر زمان های تشنگی چای و دمنوش نخورید. چای مخصوصا چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است که در کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

در ظرف آبی رنگ غذا بخورید!

اگر در ظرفی غذا بخوریم که تضاد بیشتری با رنگ غذا دارد، کمتر غذا می‌خوریم! در تحقیق انجام شده، دانشمندان دریافتند افراد در اتاق آبی یا در ظروف آبی، ۳۳ درصد کمتر غذا خورده‌اند.

از ته دل بخندید!

خنده مانند تمرین هوازی برای بدن است. خندیدن باعث می‌شود ضربان قلب بالا برود و در نتیجه جریان خون در بدن بیشتر شود. خندیدن از ته دل برای مدت یک ساعت تقریبا همانقدر کالری می‌سوزاند که ۳۰ دقیقه وزنه زدن می سوزاند.

دمای اتاق خود را گرم نگه ندارید

وقتی در دمای پایین می‌خوابید بدن‌تان چربی‌های ذخیره شده در شکم‌تان را می‌سوزاند تا شما را گرم نگه دارد. درمطالعه‌ای آن‌هایی که در اتاق‌هایی با دمای حدود ۶۶ درجه خوابیده بودند نسبت به آن‌هایی که در اتاق‌های گرم‌تر خوابیده بودند، ۷ درصد بیشتر کالری سوزاندند.

چراغ‌ها را خاموش کنید!

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما درست است. محققان دریافته‌اند ماندن در جا‌های تاریک بدن را سبُک‌تر می‌کند! پس پشنهاد می شود شب ها اتاقتان را کاملا تاریک نگه دارید./سلام نو