به گزارش پایگاه خبری نشان :

دیوان محاسبات کشور در پاسخ به نامه احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت که خواستار شفاف‌سازی عملکرد دیوان محاسبات در مناطق آزاد تجاری شده بود، جوابیه‌ای منتشر کرد که من کامل آن در ادامه آمده است:

بسمه تعالی

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً

ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق و استوار بگویید.

آیه 70 - سوره احزاب

جناب آقای دکتر احمد توکلی

احتراماً؛ انتشار نامه جنابعالی خطاب به دیوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکا به نقل قول غرض‌ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقیق در مبانی قانونی اقدام مذکور هم خلاف شرع و قانون و هم مغایر با رویه‌ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده‌ایم. تلخی مرقومه جنابعالی به ویژه از این منظر مشهود و آزاردهنده بود که صدور آن مقارن با ارائه گزارش تاریخی و تحسین‌برانگیز دیوان محاسبات در خصوص لایحه بودجه شرکت‌های دولتی و قرائت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

گویی متأسفانه در این ایام، تضعیف نهادهای برخاسته از قانون اساسی تبدیل به رویه‌ای گردیده که حتی دلسوزان نظام نیز ناآگاهانه و براساس اطلاعات سراسر کذب و صرفاً شنیده‌ها در دام آن افتاده‌اند!

منصرف از مراتب فوق جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شریف ایران اعلام می‌دارد، تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعایت کلیه تشریفات قانونی و از محل ردیفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هر ساله در قوانین بودجه سنواتی ذیل اعتبارات برخی دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود، پرداخت گردیده است که هم منبع تأمین و هم حل مصرف آن در انطباق کامل با قانون بوده است.

امید است با تبعیت از احکام نورانی اسلام و سیره ائمه اطهار، اعلام نظر به ویژه آنجا که نتایج متضمّن خدشه به آبروی افراد است برمبنای محکم مو استوار باشد.

«والعاقبه للمتقین»

روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور

منبع: فارس

منبع: فارس