به گزارش پایگاه خبری نشان :

 پایگاه اینترنتی اکسپرس در مقاله‌ای نوشت: بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس، در مطلبی در روزنامه دیلی تلگراف در سال ۲۰۰۶ اظهاراتی تکان‌دهنده را درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر و در آن نقش آمریکا را در جنگ عراق تمسخر کرد.

جانسون در مطلب خود تحت عنوان «به ایران بمب اتمی بدهید!» نوشت اگر یک مقام ایرانی بود برای داشتن بمب اتمی تلاش می‌کرم، البته نه به این علت که بمب‌های اتمی نوعی نماد قدرت ملی هستند. ممکن است واقعاً و به شکلی غیرمنطقی باور داشته باشد که در اختیار داشتن بمب هسته‌ای و توانایی حمل آن در مسافتی (مشخص)، تنها وسیله مطمئن برای محافظت از کشور در برابر هرگونه حمله احتمالی آمریکاست.

این در حالی است که جانسون که در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس بار دیگر نخست‌وزیر شد، بارها از مواضع آمریکا در قبال ایران و برجام حمایت کرده و تهران را به نقض این توافق متهم کرده است.

جانسون که در آن زمان نماینده پارلمان از حوزه انتخابیه هنلی بود، در ادامه این ستون انتقادی‌اش از دولت وقت آمریکا، واشنگتن را به درگیر کردن عراق در جنگ داخلی متهم کرد و نوشت: «آمریکایی‌ها از قدرت نظامی بسیار زیاد خود برای سرنگونی یک رژیم و درگیر کردن آن کشور در جنگ داخلی استفاده کردند. فاجعه‌ای که رخ داد، این بود که دولت بوش، رژیمی در محور شرارت را سرنگون کرد که در حقیقت سرگرم ساخت و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی نبود.»

عراق سال ۲۰۰۳, یک فاجعه بزرگ برای آمریکا و انگلیس لقب گرفته است. این دو کشور با هدف سرنگون کردن رژیم صدام در بغداد و با این ادعا که این کشور واقع در خاورمیانه، سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد، به عراق وارد شدند.

جانسون همچنین معتقد بود جنگ عراق اثبات کرد رابطه ویژه آمریکا و انگلیس یک رابطه یکجانبه بود و در سال ۲۰۰۴ استدلال کرد انگلیس تحت اقتدار واشنگتن به «کشور زیردست» تبدیل شده بود. او نوشت: به نظر می‌رسد این رابطه ویژه، تنها (امتیاز) دادن, (امتیاز) دادن و (امتیاز) دادن است. آمریکایی‌ها باید به رفتار خود با انگلیس مثل یک کشور زیردست پایان دهند./باشگاه خبرنگاران