به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمود بهمنی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان وابسته به جریان‌های مختلف سیاسی کشور و فراکسیون‌های متعدد باید نگاه به بودجه از زاویه سیاسی را کنار گذاشته و نظرات کارشناسی و علمی را مدنظر خود قرار دهند تا بتوانیم عیب و ایرادات و مشکلات بودجه سال آتی را برطرف کنیم.

بهمنی گفت: اگر درآمدهای دولت در سال آینده حاصل نشود مشکلات عدیده خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت اعلام کرده است که بنا دارد در سال 99 بیش از 75 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی داشته باشد که اگر تحقق پیدا نکند مشکل پیدا خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در حال حاضر بیش از 40 درصد تورم در کشور داریم که قطعاً سال آینده رقم بیش از این خواهد شد در حالی که دولت اعلام کرده که حقوق‌ها را 15 درصد افزایش خواهد داد که قدرت خرید مردم را می‌کاهد و بر همین اساس معیشت مردم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

بهمنی گفت: باید دولت و مجلس برای سال آینده در جهت حمایت و پشتیبانی معیشتی از مردم و اقدامات جایگزین مشکلات فعلی برنامه‌هایی را در نظر بگیرد تا بتوانیم مشکلات عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید کشش جامعه از افزایش مالیات را در نظر بگیرند؛ آیا واحدهای تولیدی کشش لازم را برای این حجم از دریافت مالیات دارند؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 تصریح کرد: قوای مقننه و مجریه باید در لایحه بودجه سال 99 کشش جامعه پیرامون اوراق مشارکت یا اوراق خزانه را در نظر بگیرند ضمن اینکه آیا اصلاً خریداری وجود دارد؟ آیا سود در نظر گرفته برای این موضوع جذاب است؟ آیا کسی حاضر است در شرایط فعلی که تورم 42 درصد است، اوراق مشارکت را با سود 20 درصد خریداری کند؟

بهمنی گفت: کمیسیون تلفیق باید ابهامات موجود در لایحه بودجه سال 99 را بررسی علمی و به دور از نگاه‌های سیاسی کرده و مشکلات را رفع کند. /فارس