به گزارش پایگاه خبری نشان :

آغاز ضرب سکه خرس سیاه ایرانی توسط هنرمندی بهانه‌ای شد برای ارتباط او با فعالان محیط زیستی و متهمان پرونده هسته ای. این بازیگر معروف مدیر پروژه حفظ محیط زیست و حیات وحش در خانه سکه ایران است.

او در سال‌های گذشته کمپینی با مشارکت یکی از متهمان پرونده موسوم به محیط زیستی‌ها به نام امیر حسین خالقی و با عنوان یوز تا ابد راه اندازی کرد.

این بازیگر معروف توانست در مدت کوتاهی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای حمایت از کمپین خود جمع‌آوری کند و در همان سال‌ها بود که انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز حدود ۸۵ هزار یورو جمع‌آوری کرد، اما سوالی که این جا مطرح می‌شود این است که پول‌های جمع‌آوری شده در کجا هزینه شد.

به گفته این هنرمند زن، مبالغ جمع‌آوری شده برای خرید آغل‌های دامداران مناطق حفاظت شده هزینه شد. این در حالی است که سازمان منابع طبیعی منطقه اعلام کرده بود می‌تواند آغل‌هایی خارج از زیستگاه یوزپلنگ بدون دریافت هزینه‌ای از دامداران تاسیس کند و دامداران می‌توانند دام‌های خود را به این آغل‌ها منتقل کنند.

در ادامه همین موضوع یکی از موارد به شدت مشکوکی که نظر بسیاری را به خود جلب کرد، اصرار شدید و پیگیرانه عوامل موسسه حیات وحش (م. پ) که متهمان پرونده محیط زیستی در آن مشغول به کار بودند، بر پاکسازی از آغل‌های دام اهلی و قُرُق منطقه حفاظت شده توران در حوالی شهر شاهرود سمنان بود.

JtJIdPbh76pW

در پشت پرده موسسه (م. پ) که هنرمند معروف (ه. ت) و متهمان پرونده محیط زیستی‌ها با آن همکاری داشتند، اتفاقات بسیاری رخ داده بود که هنرمند مشهور ایرانی فعالان محیط زیستی بازداشتی را همراهی می‌کرد.

از جمله این همکاری‌ها برگزاری جشن‌هایی برای بومیان مناطق حفاظت شده بود که پس از چند وقت فعالیت این موسسه فراتر از برگزاری جشن‌ها شد.

همانطور که اشاره شد هنرمند زن مشهور با کمک یکی از فعالان محیط زیست که هم اکنون برای گذراندن دوران حبس ۶ ساله خود در زندان به سر می‌برد، کمپین یوز تا ابد را راه اندازی کرده بود.

متهمان پرونده محیط زیستی‌ها بهمن ۹۶ بازداشت شدند و سرانجام در پاییز امسال حکمشان صادر شد. نام بازیگر معروف در پیام‌های مداخله گرانه پمپئو نیز مشاهده شد، درست آنجا که وی از نقش این بازیگر در اقدامات محیط زیستی اش حمایت کرد.

در نخستین روز‌های سال جاری تصاویر و فیلم‌هایی در کنار مردم سیل‌زده آق‌قلا به صورت گسترده در رسانه‌ها منتشر شد. شایعه کمک یک میلیارد تومانی خانم بازیگر به سیل‌زدگان هم پس از انتشار گسترده در فضای مجازی، از سوی وی تکذیب شد.

اما این پایان ماجرا نبود و ه. ت با انتشار یادداشتی در فضای مجازی و رسانه‌ها که با مقدمه‌ای درباره سیل آغاز و با الگوبرداری از بیانیه پمپئو، متهمان پرونده محیط زیستی‌ها را افرادی معرفی کرد که این روز‌ها باید به یادشان بود چرا که سعی در حفظ زمین و خانه و کاشانه و مال و جان مردم داشته‌اند.

این در حالی است که مؤسسه خصوصی مذکور با پوشش حفاظت از حیات‌وحش راه‌اندازی شده و به فعالیت خود ادامه داده است./باشگاه خبرنگاران