به گزارش پایگاه خبری نشان :

صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در سواحل خزر، شرق، شمال‌شرق و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور شاهد بارش پراکنده هستیم و در ارتفاعات این مناطق بارش به صورت برف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، وزش باد و رگبار و رعد و برق وجود دارد. 

وی افزود: روز پنج‌شنبه بارش پراکنده در شمال‌شرق، شرق و سواحل خزر ادامه دارد و از بعدازظهر پنج‌شنبه جریانات شمالی روی دریای خزر تقویت شده و سبب تشدید بارش در غرب سواحل خزر می‌شود. 

ضیائیان گفت: بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور، در غرب، جنوب غرب و سپس دامنه‌های البرز و مرکز کشور، باران و در ارتفاعات این مناطق برف خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌بعد از ظهر جمعه در ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان و همدان‌ لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز شنبه هفته آینده در نیمه غربی سواحل دریای خزر،  تهران، قزوین، البرز، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، گیلان، چهارمحال و بختیاری ،لرستان ، شمال فارس ،شمال و شرق خوزستان ، خراسان رضوی ، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان‌، لغزندگی جاده‌، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز شنبه سامانه در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق فعال است و بارش در این روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد شدت دارد و در برخی نقاط جنوب کشور با رعد و برق و احتمال تگرگ همراه است. 

وی اضافه کرد: روز یکشنبه هفته آینده این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال است و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف و در مناطقی جنوبی‌تر به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود؛ همچنین روز یکشنبه سواحل خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران داریم. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و شدت بارش‌ها در جنوب فارس، جنوب هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان است و سامانه بارشی روز دوشنبه هفته آینده به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است و جمعه‌شب بارش پراکنده در تهران داریم، همچنین روز شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و در ساعات پایانی شنبه بارش برف در تهران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. /فارس