به گزارش پایگاه خبری نشان :

علیرضا شجاع نوری تهیه کننده و بازیگر سینما و تلویزیون روز یکشنبه هشتم دی ماه در گفتگویی اظهار کرده بود که تلویزیون ایران کم شباهت به کره شمالی نیست و به مردم توجه نمی‌کند، مردم نیز تلویزیون نمی‌بییند و همچینن رسانه ملی با سینما مخالف است و از فیلم‌های سینمایی حمایت و تبلیغ نمی‌کند.

کوروش زارعی بازیگر، نویسنده و کارگردان و همچنین مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در خصوص اظهار نظر‌های علیرضا شجاع نوری در گفتگو با دانا گفت: اگر تلویزیون کم شباهت به کره شمالی نیست پس چرا آقای شجاع نوری الان در سریال "سلمان فارسی" آقای میرباقری بازی می‌کند؟

وی افزود: تلویزیون هر کشوری یک سیاست گذاری خاصی برای خودش دارد و براساس شرایط و سیاست گذرای فرهنگی خودش حرکت می‌کند؛ به نظر بنده تلویزیون به خوبی توانسته نظر مردم را جلب کند، چند سالی است که مملکت ما تحریم است و به این دلیل مشکلات مالی وجود دارد و در برنامه سازی هم تاثیر می‌گذارد و این تلویزیون را هم دچار مشکل می‌کند، ولی این که بخواهیم تلویزیون را به سیاسی کاری محکوم کنیم به نظر من بی انصافی است.

این بازیگر کشورمان اظهار داشت: تلویزیون ما سعی کرده که ماموریت‌های فرهنگی خودش را به خوبی و درستی انجام دهد و مردم تلویزیون ما را دوست دارند؛ الان شرایط به گونه‌ای شده که مردم خیلی کمتر ماهواره می‌بینند، تلویزوین خودمان را دوست دارند و با آن صمیمی هستند و به پای برنامه آن می‌نشینند و این نشان می‌دهد که رسانه ملی کارش را درست انجام داده و می‌دهد.

بازیگر سریال کیمیا اذعان داشت: تلویزیون هیچ مخالفتی با سینما ندارد، اما نمی‌تواند برای همه فیلم‌های سینمایی هم تبلیغ کند، شکر خدا الان وضعیت مالی سینما خوب است و فروش خیلی خوبی دارد، اگر هم می‌خواهند تبلیغ کنند باید هزینه اش را بدهند.

وی خاطر نشان کرد: تلویزیون یک رسانه سراسری است که به تمام خانه‌ها دسترسی دارد و در خدمت مردم است پس نباید هر تبلغ و آگاهی را پخش کنند، در این که تلویزیون باید سینما را حمایت کند شکی نیست و تا جایی که دیده ایم مرتب هم تیزر‌های سینمایی را پخش می‌کند.

کوروش زارعی در پایان گفت: تلویزیون ما یک رسانه مردمی است و مردم با آن رفیق هستند و آن را دوست دارند و رسالت خود را به درستی انجام می‌دهد./راه دانا