به گزارش پایگاه خبری نشان :

صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در بخش‌هایی از اردبیل، شرق و شمال شرق کشور و همچنین سواحل خزر بارش پراکنده داریم که در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف است.

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز و فردا با تقویت جریانات شمالی بارش در غرب سواحل خزر افزایش می‌یابد و فردا در شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده داریم.

ضیائیان افزود: از بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی تازه از سمت غرب و جنوب غرب در نیمه غربی کشور و پس از آن دامنه‌های البرز و مناطق مرکزی کشور بارش باران داریم که در ارتفاعات، مناطق ذکرشده بارش به صورت برف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شنبه پیشِ رو سامانه بارشی مذکور تقویت شده و گستره فعالیت آن افزایش می‌یابد و در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز شنبه شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهار محال و بختیاری، فارس، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، اردبیل و کرمان است.

وی بیان کرد:‌ دریای خزر فردا مواج است و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس و غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه سامانه بارشی مذکور در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب کشور فعال است، همچنین در سواحل خزر بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور و ارتفاعات البرز نیز بارش‌ خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است و‌ سامانه بارشی مذکور روز دوشنبه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و در شب ابری همراه با بارش پراکنده خواهد بود، همچنین روزهای شنبه و یکشنبه آسمان تهران ابری و بارانی است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 3 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود./فارس