به گزارش پایگاه خبری نشان :

 در طب قدیم نیز به خواص درمانی سنگ فیروزه اشاره شده یکی از این موارد  تقویت چشم و درمان بیماری‌های چشمی است که برای این کار، فیروزه را روی چشم بگذارید و یا به آن نگاه کنید و یا از فیروزه برای تهیه سرمه استفاده نمایید. بهتر است کسانی که در شب دید خود را از دست می‌دهند، از سرمه سنگ فیروزه استفاده نمایند. سنگ فیروزه اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آن را درمان می‌کند.

 

سنگ فیروزه برای درمان گلو درد و بیماری‌های ریوی

برای درمان درد گلو بهتر است فیروزه بر روی چاکرای گلو بگذارید. همچنین این کار سبب تقویت تار‌های صوتی و درمان بیماری‌های ریوی و تنفسی نیز خواهد شد.

سنگ فیروزه برای درمان درد شکم  

برای درمان بیماری‌های شکمی درقدیم فیروزه را به صورت پودر در آوردند و به مریضی که از درد شکم رنج می‌برد می‌خوراندند.

 

خواص معنوی سنگ فیروزه

برای پی بردنم به خواص سنگ فیروزه از نظر معنوی می‌توان به روایت‌های زیر استناد نمود:

در کتاب علامه مجلسی روایت از رسول اکرم (صل الله علیه و آله وسلم): هر کس فیروزه را در روز یک بار نگاه کند پنج بار در بهشت به رویش باز می‌شود.

دومین روایت: اولین هدیه‌ای که خداوند به رسول اکرم (ص) در غار حراء داد، سنگ فیروزه بود و از طریق جبرئیل به ایشان داده شده است.

حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد خواص سنگ فیروزه می‌فرماید دستی که انگشتر فیروزه   در آن باشد فقیر نمی شود و نیز رسول خدا می‌فرماید خداوند دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی‌گرداند./باشگاه خبرنگاران