به گزارش پایگاه خبری نشان :

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم تجمع و عزاداری به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی که در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این محفل تحت عنوان تداوم مقاومت و انتقام تشکیل شده است. مکانیزم انتقام باید تحت فرماندهی فرمانده کل قوا تصمیم گرفته و اجرایی شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به آیه ۱۹۰ سوره بقره، افزود: خداوند در این آیه به همه مسلمانان خطاب می‌کند که باید درصدد مقابله و انتقام با شرک و دشمن باشند. در واقع همه مسلمین باید در موضع مقاتله با آمریکا جهان خوار باشند. امروز از نظر همه مسلمانان جهان آمریکا به عنوان سرسخت‌ترین دشمنان اسلام بر روی کره زمین است.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی با مبارزه آغاز شد و تا زمان پیروزی نیز این مبارزه ادامه داشت. پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پایان انقلاب نبود بلکه نقطه عطفی برای استقرار حکومت اسلامی بود. باید با عنصر مبارزه مسیر انقلاب را به پیش برد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: این نقطه پیروزی به عنوان یک اصل در انقلاب مطرح است، اگر روزی برخی از مبارزه خسته شوند آن روز، روز شکست و سقوط نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز تقابل مبارزه ما با رسانه‌های جهانی، رژیم صهیونیستی و آمریکا است، شهادت مظلومانه سردار سلیمانی یک جریان تجربه شده در انقلاب ما است. چراکه در طول ۴۰ ساله انقلاب از این دست تجربیات و اتفاقات را بسیار دیده‌ایم.

وی ابراز کرد: انقلاب ما از مرزهای کشور خارج شده است، در حاشیه دریای مدیترانه در حال جنگ با دشمن هستیم و به عنوان یک قدرت برتر منطقه مطرح شده‌ایم. لذا درست است که شهادت سردار سلیمانی تلخ است، تا زمانی که استکبار جهانی وجود دارد و تا زمان ظهور امام زمان (عج) مبارزه و انقلاب کماکان ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین گفت: انتقام گرفتن صرفاً مقابله با چندین آمریکایی نیست، بلکه هدف اصلی نابودی کامل آمریکا است. رئیس‌جمهور سوریه گفته بود اگر سلیمانی در انتخابات شرکت می‌کرد مردم به‌جای من به او رأی می‌دادند، لذا شخصیت سردار سلیمانی، شخصیت فرامرزی و جهانی است.

امام جمعه مشهد نیز گفت: عملیات آمریکا برای شهادت سردار سلیمانی اقدامی مذبوحانه بود، چراکه آمریکایی‌ها برخلاف مقررات جهانی این اقدام را انجام داد.

وی همچنین گفت: آمریکا یک قدرت پوشالی است که از تشکیل هر جنگی هراس دارد. آمریکا یا با زیر پا گذاشتن همه قوانین بین‌المللی با ما روبه‌رو می‌شود و یا با جنگ‌های نیابتی با ما مقابله می‌کند. چراکه جرأت مقابله و جنگ مستقیم با ما را ندارد. در واقع آمریکا با ترور مذبوحانه شهید سلیمانی ثابت کرد که توان مقابله با ما را ندارد و همچنین قدرت ما را نیز به جهان نشان داد.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین بیان کرد: شهادت دعا کردنی نیست بلکه ارادی است و باید تصمیم گرفت که شهید شد. امتیاز شهید سلیمانی این بود که پس از جبهه و دفاع مقدس در خط شهادت بود و جنگ برای او تمام نشد. او جنگ را با همان شهامت و مجاهدت که در دفاع مقدس داشت ادامه داد.

امام جمعه مشهد همچنین گفت: در جریان مبارزه با دشمن باید از همه چیز گذشت و از چیزی نترسید. امروز خون شهید سلیمانی اسلام را زنده می‌دارد، چراکه یکی از ثمرات خون شهید سلیمانی بود، پیوند و اتحادی که ناگسستنی بین ایران و عراق خواهد بود.

وی در ادامه مطلب افزود: نقطه شباهتی که بین قمر بنی‌هاشم (ع) و سردار سلیمانی بوده این است که صلابت شهید سلیمانی مانند حضرت ابوالفضل (ع) بود و دشمن با دیدن وی پی به قدرت نظام می‌برد. سردار سلیمانی یک الگو و نماد برای نظام بود و در آینده خواهیم دید که سردارانی مانند وی در برابر استکبار جهانی خواهند ایستاد./مهر