به گزارش پایگاه خبری نشان :

عصر جدید یک مسابقه تلویزیونی استعدادیابی است که توسط صدا و سیما ساخته و پخش می‌شود. عصر جدید با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده است. عصر جدید شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانند در رشته‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور، حرکات موزون و … شرکت کنند. عصر جدید توانایی‌های مختلفی را از سراسر ایران جذب می‌کند. عصر جدید با 4 داور در فصل‌های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رؤیا نونهالی بوده و هستند.

عصر جدید

روش برنامه عصر جدید

مرحله شناسایی:برای شرکت در برنامهٔ عصر جدید ابتدا شخص ویدیویی حداکثر پنج دقیقه از استعداد خود را فیلمبرداری می‌کند و به وبگاه برنامه ارسال می‌کند که توسط تیم داوری ۲۰ نفره بررسی می‌شود و پس از بررسی، ویدیوهای مستعد برگزیده و به افراد مستعد اعلام می‌شود.

مرحلهٔ راستی آزمایی:این افراد بعد از پذیرش باید به صورت حضوری استعداد خود را به این تیم نمایش دهند. در مرحلهٔ نمایش حضوری یا راستی آزمایی فرد مستعد باید در مرحلهٔ مقدماتی که به صورت زنده بر روی صحنه انجام می‌گیرد، اجرا کند از فصل دوم ، ۴ قسمت ابتدایی عصر جدید، مرحلهٔ راستی آزمایی است.

مرحلهٔ مقدماتی:این مرحله در فصل اول ۲۶ قسمت داشت و در فصل دوم ۲۰ قسمت. در این مرحله افراد یا گروه‌های مستعد به صورت زنده استعداد خود را در مقابل داوران اصلی برنامه و تماشاگران حاضر در معرض نمایش قرار می‌دهند. البته بینندگان تلویزیونی بعدها تصاویر ضبط شده را از تلویزیون می‌بینند.

مرحلهٔ نیمه‌نهایی:مرحلهٔ نیمه‌نهایی فصل اول عصرجدید در ۵ قسمت برگزار گردید که در هر قسمت ۳ شرکت کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند و یک نفر از هر قسمت با آرای مردمی به مرحله نهایی عصر جدید صعود کرد، یعنی در مجموع پنج نفر به مرحله نهایی رفتند.

تا این لحظه اطلاعات دقیقی از نحوه برگزاری این مرحله از فصل دوم این برنامه در دسترس نیست و به محض اطلاع، این بخش به‌روزرسانی خواهد شد. این مرحله بعد از محرم و صفر ۱۳۹۹ و در آبان ماه ۱۳۹۹ پخش خواهد شد.

مرحلهٔ نهایی:مرحلهٔ نهایی فصل اول عصرجدید در ۱ قسمت برگزار و برای نخستین بار به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شد. در این مرحله پنج نفر یا گروه راه یافته به فینال با یکدیگر به رقابت پرداختند و رای داورها در میان نبود و داوران تنها نظر شخصی خود را بیان می‌کردند. در نهایت و با رأی مردمی، نفرات برتر عصرجدید در همان شب و با آرای مردمی مشخص و به ترتیب اول تا پنجم اعلام شدند.

همچنان تا این لحظه اطلاعات دقیقی از نحوه برگزاری این مرحله از فصل دوم این برنامه در دسترس نیست و به محض اطلاع، این بخش به‌روزرسانی خواهد شد. به احتمال زیاد مرحله نهایی فصل دوم عصر جدید در زمستان ۱۳۹۹ خواهد بود.

عصر جدید

جوایز عصر جدید

در فصل اول عصر جدید، جایزهٔ فینالیست‌ها، نفر اول ۵۰۰ میلیون تومان، نفر دوم ۲۰۰ میلیون تومان، نفر سوم ۱۰۰ میلیون تومان، نفر چهارم ۷۵ میلیون تومان و نفر پنجم ۵۰ میلیون تومان بود.

البته در طی مراحل قبلی فصل‌های اول و دوم ، به بعضی از افراد یا گروه‌هایی که به دلایل مختلف نیازمند کمک مالی بودند، جوایزی تا سقف سی میلیون تومان هم پرداخت شد.

هنوز اطلاعات دقیقی از جوایز فینالیست‌های فصل دوم ارائه نشده‌است و به محض اطلاع‌رسانی، این بخش به‌روزرسانی خواهد شد.

 عصر جدید

نقدهای دیگران به برنامه عصر جدید

عصر جدید در حال این که یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» است، منتقدانی هم دارد. برخی منتقدان معتقدند که تیم داوری عصر جدید همگون نیستند و اکثراً در حوزه‌هایی داوری می‌کنند که در آن تخصصی ندارند.

درحالی که عصر جدید علاوه بر کشف استعدادها، آموزش به خانواده‌ها، کمک‌های خیریه‌ای مختلف و مواردی از این دست، خدمات زیادی را ارائه کرده‌است؛ برای مثال، با یک شب تبلیغ باعث شد ایران رکورد دریافت کارت اهدای عضو را در جهان بشکند، هنوز عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند. آن‌ها از این برنامه به دلیل تلاش برای درآمدزایی از هر روشی انتقاد کرده‌اند.

عده‌ای دیگر هم به استفاده از واژه «استعدادیابی» برای عنوان این برنامه اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند کاری را که شرکت کنندگان در این مسابقه می‌کنند، نمی‌توان استعداد نامید و این برنامه را سرکوب کننده دانش آموزان ممتاز دانسته‌اند.