به گزارش پایگاه خبری نشان :

دنیا مدنی متولد ۱۳ تیر ۱۳۶۹ تهران است.دنیا مدنی بازیگر جوان و خوش‌چهره سینما و تئاتر که حرفه طراحی لباس را به صورت آکادمیک در ایران و مالزی گذراندهدنیا مدنی دختر رویا تیموریان بازیگر مشهور و میرولی الله مدنی و خواهرش درنا مدنی استدنیا مدنی در سینما مدتی دستیار طراح لباس بود و حالا هم بازیگر است و هم طراحی لباس می کند دنیا مدنی با انتشار این عکس نوشت: و پایان... سلفی با دموکراسی.

دنیا مدنیزندگینامه دنیا مدنی

دنیا مدنی متولد ۱۳ تیرماه ۱۳۶۹ در یک خانواده کاملا هنرمند در تهران می باشد.پدرش میرولی الله مدنی و  مادرش خانم رویا تیموریان بازیگر مشهور میباشند و یک خواهر نیز به نام خانم درنا مدنی دارد . مادرش از میرولی الله مدنی طلاق گرفته و با مسعود رایگان بازیگر سینما ازدواج کرده است.وی علاوه بر بازیگری در عرصه طراحی لباس نیز تخصص دارد و مدرک تحصیلی خود را از کشور مالزی اخذ نموده.طراحی لباس بازیگران در سریال ها و فیلم های سینمایی از کارهای این دختر است. وی پس از اینکه در سینما به عنوان دستیار طراح لباس فعالیت کرد توانست خودش را به عرصه بازیگری برساند.

دنیا مدنی

تحصیلات دنیا مدنی

وی در مالزی در رشته طراحی لباس درس خوانده و فارغ التحصیل شده است و در ادامه پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه مالزی وارد ایران شد و در دانشگاه سینمای تهران مشغول ادامه تحصیل است.

​دنیا مدنی

شروع بازیگری دنیا مدنی

خانم مدنی به تشویق مادرش وارد دنیای هنر شد.

او در سال ۱۳۹۱ توانست وارد سریال زندگی جای دیگری است شود و سرانجام در این سریال توانست اثر خوبی از خودش به جای بگذارد وی مدیون منوچهر هادی است. با گذشت زمان در فیلم سینمایی مفت آباد بازیگر شد و پژمان تیمورتاش یک نقش خوب به دنیا داد تا بتواند به دنیای بازیگری ایرانی به صورت رسمی وارد شود البته ناگفته نماند که مادرش زحمات زیادی برای بازیگر شدن دخترش کشیده است.

​دنیا مدنی

آثار و کارنامه هنری دنیـا مدنی

رهایم نکن

سرو زیر آب

مفت‌ آباد

زندگی جای دیگریست

 نزدیکتر

وی در آثار یاد شده به عنوان بازیگر، گروه لباس ، دستیار صحنه ، گروه صحنه  حضور داشته است.