به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت انس جهانی و دلار بر اساس شبکه اطلاع‌رسانی طلا روند نزولی دارد. این در حالی است که نرخ طلا در بازار داخل به دلیل افزایش حجم تقاضا مدام در حال نوسان است.

طبق آخرین برآوردها در هفته اخیر بازدهی بازار ها این گونه بود: بورس مثبت ۸٫۷ درصد، سکه مثبت ۱۶ درصد، طلا مثبت ۸٫۷ درصد و دلار ۱۷٫۱ درصد. حال آیا با کاهش نرخ دلار و انس جهانی نرخ طلا در بازارهای داخلی ارزان می‌شود؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ طلا تا پایان هفته ارزان می‌شود؟ گفت: هر چند که نرخ انس جهانی طلا و نرخ دلار در بازار روند کاهشی دارد اما نرخ طلا روند صعودی خود را حفظ کرده است، علت این موضوع افزایش حجم تقاضا در بازار است. به هر حال این روزها تقاضا برای خرید طلا بالا گرفته و همین مسئله در نرخ طلا اثرگذار است.

ابراهیم محمدولی افزود: عدم واکنش نرخ طلا نسبت به کاهش نرخ دلار و انس جهانی نشان می‌دهد عرضه طلا در بازار کمتر از میزان تقاضاست. پیش‌بینی ما نسبت به نرخ طلا تا پایان هفته این است که چنانچه کاهش نرخ دلار و انس جهانی ادامه‌دار باشد نرخ طلا در بازار داخل نیز ارزان می‌شود.

مصنوعات طلا بخرید

او با اشاره به نرخ انواع سکه اظهار کرد: اکنون تقاضا برای خرید سکه و طلای آب شده زیاد است. پیشنهاد ما به مردم این است مصنوعات طلا را خریداری کنند، افراد با خرید مصنوعات طلا در آینده ضرر نخواهند کرد.

محمدولی گفت: سکه طرح جدید با نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد که امروز حباب سکه به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. نیم سکه با نرخ پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین ربع سکه نیز با نرخ سه میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود./ منبع: تجارت نیوز